Sökning: "leveransvillkor"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet leveransvillkor.
1. Val av leveransvillkor : En studie om hur val av Incoterms® kan öka kontrollen över inflöden av materiel för statliga myndigheter
Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : Att handla med varor över internationella gränser influeras av såväl internationella regler och nationell lagstiftning. Studier har visat att såväl konventionella företag som statliga myndigheter har drivits till att lägga ut delar av sin verksamhet på externa parter. LÄS MER
2. HANDEL ÖVER GRÄNSERNA : EN STUDIE OM SERVICENIVÅ, LEVERANSVILLKOR OCH INVERKAN PÅ LOGISTIKKOSTNADER
Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Informations- och materialflödet i underhållsentreprenader
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Syftet med denna studie är att få en inblick i orsaken till hämtordrar inom underhållsentreprenader. Även varför alternativ till hämtordrar såsom leveranser inte nyttjas lika frekvent och vad som kan öka detta användande undersöks. LÄS MER
4. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER
5. Samarbetet mellan leverantör och dagligvaruhandel vid tillverkning av EMV : en studie av EMV på den svenska mejerimarknaden
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagligvaruhandeln befinner sig i en hård konkurrenssituation. Det gäller att locka konsumenter till kedjornas butiker, och framförallt få dem att bli trogna kunder. Detta har lett till att livsmedelskedjorna antagit ett antal strategier för att stärka konkurrensförmågan. En av dessa är EMV, Egna Märkesvaror. LÄS MER