Sökning: "leveransvillkor"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet leveransvillkor.

  1. 1. Val av leveransvillkor : En studie om hur val av Incoterms® kan öka kontrollen över inflöden av materiel för statliga myndigheter

    Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Daniela Bujosevic; Lisa Winroth; [2018]
    Nyckelord :Incoterms®; Term of delivery; Inbound logistics; Material supply;

    Sammanfattning : Att handla med varor över internationella gränser influeras av såväl internationella regler och nationell lagstiftning. Studier har visat att såväl konventionella företag som statliga myndigheter har drivits till att lägga ut delar av sin verksamhet på externa parter. LÄS MER

  2. 2. HANDEL ÖVER GRÄNSERNA : EN STUDIE OM SERVICENIVÅ, LEVERANSVILLKOR OCH INVERKAN PÅ LOGISTIKKOSTNADER

    Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Maja Blomqvist; Irma Zervens; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Informations- och materialflödet i underhållsentreprenader

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Lovisa Månsson; [2015]
    Nyckelord :Underhållsarbete; Logistik; Lean; Sex sigma; Just-In-Time; Tilläggstjänster; Hämtordrar Construction maintenance; Logistics; Six sigma; Additional service; Pick up order; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en inblick i orsaken till hämtordrar inom underhållsentreprenader. Även varför alternativ till hämtordrar såsom leveranser inte nyttjas lika frekvent och vad som kan öka detta användande undersöks. LÄS MER

  4. 4. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Gustav Gårdbro; Robin Georgas; [2013]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; marknadsföring; differentiering; Porter; 4P; marknadsföringsmix; elhandelsbolag;

    Sammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER

  5. 5. Samarbetet mellan leverantör och dagligvaruhandel vid tillverkning av EMV : en studie av EMV på den svenska mejerimarknaden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Annika Svennung; [2008]
    Nyckelord :egna märkesvaror; mejeri; dagligvaruhandel; kontrakt;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln befinner sig i en hård konkurrenssituation. Det gäller att locka konsumenter till kedjornas butiker, och framförallt få dem att bli trogna kunder. Detta har lett till att livsmedelskedjorna antagit ett antal strategier för att stärka konkurrensförmågan. En av dessa är EMV, Egna Märkesvaror. LÄS MER