Sökning: "leverantörsförhållande"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet leverantörsförhållande.
1. En integrerad klassificeringsmetod för-identifiering av kritiska artiklar förtillverkande företag : En fallstudie hos IV Produkt gällande integration av PM-processen i ett av företagets leverantörsförhållande, med avseende på leveransprecision.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens globaliserade och snabbt rörande samhälle är ett tätt samarbete mellan företag och deras leverantör viktig för att fortsätta vara konkurrenskraftig. För att vara det är leveransprecisionen ett viktigt effektivitetsmått. LÄS MER
2. Värdeskapande aktiviteter inom leverantörskedjan : Integration av leverantörskedjan för att uppnå långsiktiga samarbeten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Under de senaste decennierna har hantering av leverantörsrelationer blivit en viktig konkurrensfaktor för företag världen över. Denna uppsats kommer delvis att presentera teorin bakom hantering av leverantörsrelationer och integrera den med värdesamskapande vilket är ytterligare en viktig aspekt för företag som önskar att implementera ett vinn-vinn-tänk med sina samarbetspartners. LÄS MER
3. Kunskapsöverföring i ett interorganisatoriskt samarbete -En studie av hur formen för kunskapsflödet påverkar kunskapsöverföringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att en fungerande kommunikation och kunskapsöverföring mellan organisationer är vitalt för ett lyckat samarbete har fastställts. Denna uppsats undersöker hur formen för kunskapsflödet kan påverka kunskapsöverföringen, i termer av formell och informell överföringsprocess. LÄS MER
4. Leverantörsrelationer - en undersökning av tre sydsvenska industriföretag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen bygger på en empirisk studie av tre industriföretag som vart och ett är framgångsrika inom sin respektive nisch. Relationen mellan köpare och säljare är ett ämne som har varit utsatt för experimentlusta av forskare och företagsledare de senaste 30 åren. Det finns två tydliga mönster som avspeglar sig i litteraturen. LÄS MER
5. Mätning av logistikprestationer i gapet mellan förväntad och erhållen service : En kvantitativ studie av logistikprestationer i plastindustrin i Sverige
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Växjö universitet, Logistikfördjupningen, EKL 361, VT 2006 Författare: Andreas Korsén, Fredrik Larsson och Bobby Persson Handledare: Åsa Gustafsson Examinator: Helena Forslund Titel: Mätning av logistikprestationer i gapet mellan förväntad och erhållen service – en kvantitativ studie av logistikprestationer i plastindustrin i Sverige. Bakgrund: Ett standardiserat kund-/leverantörsförhållande är baserat på att leverantören förser kunden med de varor och tjänster som han eller hon betalar för. LÄS MER