Sökning: "libgdx"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet libgdx.

  1. 1. Spelprogrammering : Ett steg in i spelutvecklingsbranschen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskap

    Författare :Robin Gräns Engblom; [2016]
    Nyckelord :game development; game programming; java; libgdx; 2D game; multiplayer; spelutveckling; spelprogrammering; java; libgdx; 2D-spel; multiplayer;

    Sammanfattning : Datorspelsbranschen är en enorm och ständigt växande bransch med väldigt många utvecklingsområden. För en programmerare kan det därför vara väldigt svårt att komma in och veta vilka delar som man behöver ha kunskap om. LÄS MER

  2. 2. Spelmotorkonstruktion för Android

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Erik Björnerhag; [2014]
    Nyckelord :Game engine; Java; Android; LibGDX; Strategy; Spelmotor; Android; LibGDX; Java; Strategi;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet har varit att undersöka huruvida XML fungerar som ett beskrivningsspråk till en spelmotor sett till aspekter såsom vad som kan definieras i XML, vad laddningstiderna är och om det är en tydlig och attraktiv lösning. Tanken med lösningen är att det skall vara enkelt att, tillsammans med en spelmotor, kunna skapa tvådimensionella strategispel utan att skriva någon kompilerande kod, vilket i sin tur skulle möjliggöra för aspirerande spelutvecklare att få en enkel utgångspunkt där de kan starta sin karriär. LÄS MER

  3. 3. Spelmotorgränssnitt för Android

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Warsén; [2014]
    Nyckelord :Game engine; interface; Java; LibGDX; strategy; Spelmotor; gränssnitt; Java; LibGDX; strategi;

    Sammanfattning : Målet med detta arbete har varit att undersöka huruvida det finns ett bra sätt att utveckla en flexibel och framtidssäker spelmotor för en specifik speltyp, strategispel, för Android-enheter. Rapporten behandlar användargränssnittet för spelmotorn. LÄS MER

  4. 4. Prestandaoptimering av spelet Go Supernova

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Samuel Andersson; Björn Ekberg; [2013]
    Nyckelord :supernova; prestanda; libgdx; java; box2d; box2dlights;

    Sammanfattning : Som underlag för den här rapporten använder vi oss av vårtspel Go Supernova. Det är skrivet i Java med hjälp avramverket LibGDX. LÄS MER