Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. FÖRRÄDARNA BLAND OSS : EN KVALITATIV STUDIE AV PUBLIKENS UPPFATTNING OM ETIK OCH MORAL I PROGRAMMET FÖRRÄDARNA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Isa Smedberg; Tilde Cederroth Wallin; [2023]
    Nyckelord :Reality-TV; Ethics; Moral; Celebrity; Reception Studies;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate whether the audience's views on ethics and moralitytend to change after watching the TV program "Förrädarna" (The Traitors). By analyzing and exploring this program, we aim to understand how viewers perceive the content. LÄS MER

  2. 2. Logistical consequences of rapid deliveries in omnichannel retailing : Investigating the impact of 15-minute deliveries on the demand management and order fulfilment process

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Moa Andersson; Evelina Krassow; [2023]
    Nyckelord :Logistics; Supply chain management; Supply chain; Supply chain processes; Omnichannel; Omnichannel retailing; Consequences; Order fulfilment; Demand Managment; Process;

    Sammanfattning : The need for fast, flexible, and sustainable deliveries has become a key priority for companies as customers demand more convenience in their purchasing experience. Retailers have responded by developing their logistics into an omnichannel to meet these expectations, which has made the supply chain more complex. LÄS MER

  3. 3. Would you trust me if I lied to you in favor of charity? : The implication of Brand Trust when using Dark Patterns for charity

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Victoria Axelsson; [2022]
    Nyckelord :dark patterns; brand trust; brand trust scale; charity; dark patterns; varumärkesförtroende; varumärkesförtroendeskala; välgörenhet;

    Sammanfattning : Brand Trust is the trust consumers have in brands and have been previously proven to be affected negatively by dark patterns (i.e. design patterns used in websites to deceive their customers). This study is aimed to find out if Brand Trust is affected negatively by dark patterns when used for charity. LÄS MER

  4. 4. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  5. 5. Hur personer med psykisk sjukdom upplever bemötande från vårdpersonal inom hälso- och sjukvården : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Hedda Heinstedt; Moa Ejdetorp Andersson; [2022]
    Nyckelord :healthcare; psychiatric illness; patient experience; encounter.; Hälso- och sjukvård; psykisk sjukdom; patientupplevelse; bemötande;

    Sammanfattning : Introduktion: Patienter med psykisk sjukdom har ett ökat vårdbehov på grund av ökad risk för samsjuklighet. Detta gör att de är en patientgrupp vårdpersonal möter i alla delar av vården. Forskning visar att vårdpersonal kan känna en rädsla för patienter med psykisk sjukdom samt se dem som oförutsägbara. LÄS MER