Sökning: "life world phenomenology"

Visar resultat 21 - 25 av 84 uppsatser innehållade orden life world phenomenology.

  1. 21. -För barnets bästa : En kvalitativ studie av professionellas syn på riktlinjer och hantering av den emotionella balansen i arbetet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Moa Andersson; Ida Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Child abuse; guidelines; collaboration; emotional balance; Barnmisshandel; riktlinjer; samverkan; emotionell balans;

    Sammanfattning : Studien har genomförts med en kvalitativ forskningsansats vars syfte var att öka förståelsen hur socialsekreterare och förskollärare förhåller sig till riktlinjerna i sitt handlande. Vidare ville vi se hur de hanterar den emotionella balansen i sin professionella roll. LÄS MER

  2. 22. Varför är det så svårt att lyssna? : En uppsats om elevers svårigheter med att skapa ett socialt och tryggt samspel på fritidshemmet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Hedvig Forsén; [2020]
    Nyckelord :After - school programme; relations; safety; communication; conflict management; fritidshem; relationer; trygghet; kommunikation; konflikthantering;

    Sammanfattning : The purpose of this independent work is to highlight how important it is to work with pupils' social knowledge in school. The work also aims to investigate how educators can help acting out pupils in the social interaction. LÄS MER

  3. 23. Avskapelse och livsglupskhet : Helig självsvält och oheligt ätande hos Etty Hillesum och Simone Weil

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Estetik

    Författare :Sophie Bäärnhielm Pousette; [2020]
    Nyckelord :Weil; Hillesum; overeating; life-gluttony; redemption; violence; mimetic desire; Girard;

    Sammanfattning : This essay investigates the philosophies and practices of Simone Weil and Etty Hillesum from the viewpoint of their relation to eating. By analyzing them aided by Renée Girard’s theory of mimetic desire, I discuss similarities and differences between Weils and Hillesums work and spiritual development. LÄS MER

  4. 24. Learning from the other : Dialogues with unaccompanied refugee children about barriers and possibilities for health and participation

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Tornée Bergström; [2020]
    Nyckelord :learning; health; illness; the other; unaccompanied refugee children; everyday life; dialogue; direct scribing; belonging; othering; categorization; dislocation; phenomenology; hermeneutics; pragmatism;

    Sammanfattning : As a departure for the study, statistics regarding the increased experiences of illness, especially psychic, among children and youth, were presented. With inspiration from Maxwell´s (2013) interactive design, and guided from the perspectives of phenomenology, hermeneutics, and pragmatism, the study was placed into the lived everyday world of the participants. LÄS MER

  5. 25. "De pratar med fröknar och blablabla" : En livsvärldsfenomenenologisk studie om barnens upplevelser av de vuxnas olika roller i förhållande till leken.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Skotte; Lisa Gref; [2019]
    Nyckelord :Childrens-interviews; play; teacher s involvement; forbidden plays; life-world Phenomenology; Livsvärldsfenomenologi; Barns uppfattning; lek; Barnintervjuer;

    Sammanfattning : The aim of this study was to look at the children's experience of the teacher's different rolls in relation to play. We found this subject interesting because we feel insecure about what our role is in children's play. LÄS MER