Sökning: "lifelong-learning"
Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade ordet lifelong-learning.
1. Anställdas erfarenheter av utbildningsinsatser inom den offentliga sektorn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This study intends to map out the experiences of municipal employees regarding continuous workplace education. The goal of this study is to paint a better picture of employees' workplace education in the hopes of showing their benefits as well as giving employers clear points of improvement for further implementation. LÄS MER
2. Är demokratisk kompetens lika viktigt för alla? : En studie om hur styrdokument och läroböcker stämmer överens och bidrar till likvärdig kompetens om demokrati
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : The Swedish school has a dual mission. To promote students´ desire for lifelong learning and to foster students as good citizens. In this mission, democratic competence and civic competence are discussed. This study aims to explore what these competencies are and how they are expressed in Swedish social studies textbooks. LÄS MER
3. Kompetensöverföring vid pensionsavgångar : En studie om arbetsgivare och arbetstagares perspektiv på hur organisationer arbetar strategiskt för att bibehålla kompetens vid pensionsavgångar.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Ett livslångt lärande innebär att vi aldrig slutar lära oss, oavsett var i livet vi befinner oss. Därmed är det viktigt att organisationer kartlägger deras kompetens och behov i tid, för att minska risken att förlora kompetens när det är dags för medarbetare att gå i pension. LÄS MER
4. Does learning equal happiness? Research-based evidence on the impact of lifelong learning on subjective well-being
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : Discussions about changing the focus of assessing development progress from economic output to human well-being have sparked a rise in interest in the social sciences' research on subjective well- being in recent years. Such a transition necessitates investigating subjective well-being, its determinants, and how they interact with one another. LÄS MER
5. Improving life situations through scholarship programs - The case of Tanzanian beneficiaries
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : The fourth goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development regards Quality education, aiming to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all". Globally, enrollment in university education is increasing. LÄS MER