Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Gaps in alignment. A cross-cultural research on intended and received curriculum in Sweden and Germany.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: TIMMS, PISA och andra internationalla undersökningar har varit viktiga för internationell jämförelse av undervisning och läroplaner. Men inom språkundervisningen saknas fortfarande stora internationellt jämförbara studier. LÄS MER
22. Vem Bygger Staden?
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka problematiken i strukturerna mellan bostadsbyggandets aktörer och deras förhållande till individen. Syftet är även att undersöka förutsättningar för bostadsbyggande där individen själv ges möjlighet att planera och bygga sin bostad. LÄS MER
23. Barn i behov av särskilt stöd. En jämförelse: Tyskland och Sverige
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Vårt examensarbete är en undersökning av en tysk Kindergarten och två svenska förskolorsom är baserat på vår tidigare undersökning om pedagogernas förhållningssätt och samspelmed barn på en tysk Kindergarten och två svenska förskolor. Examensarbetet fokuserar påsamspelet mellan pedagogerna och barn i behov av särskilt stöd. LÄS MER
24. Världen säger kris - vad säger VD? -En jämförelse mellan svenska och tyska VD-brev under finanskrisen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Företag kommunicerar ständigt information om dess verksamhet till sina intressenter. Årsredovisningar är en del av den finansiella information som företag delger användarna. Denna har kommit att bli allt mer påkostad och omfattande den senaste tiden med främsta fokus på de frivilliga delarna. LÄS MER
25. En komparativ studie av klädföretags miljökommunikation
Master-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att undersöka klädföretags miljökommunikation med sina kunder och att identifiera likheter och skillnader mellan större och mindre företags miljökommunikation. Metod - Studien genomfördes med hjälp av en kvantitativ metodansats där telefonintervjuer med sammanlagt sjutton klädföretag från Sverige och Tyskland utgör grunden för det empiriska materialet. LÄS MER