Sökning: "likheter skillnader inköp"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden likheter skillnader inköp.

  1. 1. Digital kompetens i undervisningen : En studie om likheter och skillnader i Uppsalas kommunala skolor årskurs 3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Lova Nilsson; Caroline Nygren; [2020]
    Nyckelord :Digital kompetens; ramfaktorteorin; socioekonomiska förhållanden; teknologiska och pedagogiska innehållskunskaper TPACK ; informations- och kommunikationsteknik IKT ;

    Sammanfattning : Den nionde mars 2017 beslutade regeringen att digital kompetens skulle skrivas in i styrdokumenten och börja gälla senast juli 2018. Syftet med förändringarna var att tydliggöra skolans uppdrag samt att förstärka elevers digitala kompetens. LÄS MER

  2. 2. Gröna leverantörsval : Hur kan företag gå tillväga för att inkludera miljöcertifiering, utsläpp av koldioxidekvivalenter och återvinningsgrad som kriterier vid val samt utvärdering av leverantörer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Adam Friberg; Daniel Komayesh; [2019]
    Nyckelord :logistics; purchasing; supplier selection; supplier evaluation; green supplier selection; green supplier evaluation; logistik; inköp; leverantörsval; leverantörsutvärdering; gröna leverantörsval; gröna leverantörsutvärderingar;

    Sammanfattning : Denna rapports syfte är att beskriva och analysera hur företag arbetar för att ta sitt miljömässiga ansvar när det kommer till val och bedömning av nya leverantörer samt uppföljning och utvärdering av befintliga leverantörer. Tanken är att rapporten ska bidra med en beskrivning av vilka kriterier som är vanligt förekommande vid leverantörsval och leverantörsutvärdering, samt vilka bedömnings- och utvärderingskriterier som kan inkluderas för att uppnå grönare leverantörsval. LÄS MER

  3. 3. Människan och våglänken : Fem fallstudier om industriellt köpbeteende i svensk skogsindustri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ludvig Flohr; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industrial buying behavior can be described as the process that occurs when an organization discovers a need until the product or service is ordered. Understanding of the customers buying behavior is a crucial factor in the increasingly competitive business environment and can provide many benefits in a marketing perspective. LÄS MER

  4. 4. CSR i modeindustrins mellanhandsföretag : en studie om integration och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Axelsson; Emma Svernlöv; [2017]
    Nyckelord :CSR integration; intermediaries; fashion industry; value creation; CSR integration; mellanhandsföretag; modeindustrin; värdeskapande;

    Sammanfattning : In this qualitative study the buying activity for three smaller intermediaries in the Swedish fashion industry have been identified to compare similarities and differences. Further on we studied how CSR is integrated in the activity and which type of value these efforts create for the intermediary. LÄS MER

  5. 5. Code of Conduct- Ett kraftfullt eller handlöst verktyg? : En fallstudie om tre svenska apoteks arbete med Code of Conduct

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Daniela Skogström; Louise Thörn; Emilia Grenstadius; [2017]
    Nyckelord :CSR; Code of Conduct; Code of Ethics; Hållbarhet; Hållbara inköp; Leverantör; Apoteksbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Att ta ett hållbarhetsansvar blir allt viktigare för företag. Dagens konsumenter blir allt mer medvetna om den negativa påverkan deras konsumtion ger upphov till. Därmed ställs högre krav på företagen att ta ansvar genom hela försörjningskedjan. Ett verktyg för detta är Code of Conduct. LÄS MER