Sökning: "likvärdig bedömning lgr 11"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden likvärdig bedömning lgr 11.
1. Likvärdig bedömning - Lärare bedömer i historieämnet i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Bedömning anses vara en svår uppgift i dagens skola. Kunskapskraven är uppbyggda med värdeord och ger därför utrymme för tolkning. I samband med införandet av Lgr 11 ställdes högre krav på en likvärdig betygssättning. LÄS MER
2. Lärares syn på likvärdig bedömning i idrott och hälsa
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att söka svar på hur lärare ser på likvärdig bedömning i ämnet idrott och hälsa, och även hur dessa lärare arbetar för att nå en likvärdig bedömning i ämnet idrott och hälsa. Syftet är även att söka svar på hur lärare använder sig av dokumentation i ämnet idrott och hälsa. LÄS MER
3. Likvärdig bedömning i fysik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningSyftet med den här studien är att undersöka likvärdigheten i fysiklärares bedömning inom en skola. För att undersöka detta intervjuades fem lärare som undervisar i fysik. De fick bedöma kvalitén på fyra elevers svar på provfrågor inom optik och akustik. LÄS MER
4. Skillnader och likheter vid tolkning av värdeord från läroplanens centrala kunskapsbedömning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Studiens syfte och mål är att se om värdeord tolkas liktydigt hos aktiva lärare, lärarstudenter och av föräldrar till elever i grundskolans tidiga år, utifrån dessa individers förförståelse av orden. Studiens metod bygger på insamling av empiri, den består i huvudsak av en kvantitativ del, men innehåller även kvalitativa delar. LÄS MER
5. Likvärdig bedömning i grundskolans musikämne?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : I egenskap av lärarstudent med ett år kvar av utbildningen har jag fortfarande vissa svårigheter med att tolka den nya läroplanen, Lgr 11. Jag har därför undersökt hur yrkesaktiva lärare tolkar och hanterar den nya läroplanen. LÄS MER