Sökning: "likvärdig bedömning lgr 11"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden likvärdig bedömning lgr 11.

  1. 1. Likvärdig bedömning - Lärare bedömer i historieämnet i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Louise Korse; Anna Löfving; [2020]
    Nyckelord :Bedömning; Betygssystem; Historia; Historiedidaktik; Konstruktivism; Kunskapssyn; Lgr 11; Likvärdighet; Lpo 94; Mellanstadiet;

    Sammanfattning : Bedömning anses vara en svår uppgift i dagens skola. Kunskapskraven är uppbyggda med värdeord och ger därför utrymme för tolkning. I samband med införandet av Lgr 11 ställdes högre krav på en likvärdig betygssättning. LÄS MER

  2. 2. Lärares syn på likvärdig bedömning i idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Hampus Olsen; Nicholas Wiberg-Bocek; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att söka svar på hur lärare ser på likvärdig bedömning i ämnet idrott och hälsa, och även hur dessa lärare arbetar för att nå en likvärdig bedömning i ämnet idrott och hälsa. Syftet är även att söka svar på hur lärare använder sig av dokumentation i ämnet idrott och hälsa. LÄS MER

  3. 3. Likvärdig bedömning i fysik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Robert Ekström; [2015]
    Nyckelord :Bedömning; Likvärdig bedömning; Implementering lgr 11; Värdeord;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med den här studien är att undersöka likvärdigheten i fysiklärares bedömning inom en skola. För att undersöka detta intervjuades fem lärare som undervisar i fysik. De fick bedöma kvalitén på fyra elevers svar på provfrågor inom optik och akustik. LÄS MER

  4. 4. Skillnader och likheter vid tolkning av värdeord från läroplanens centrala kunskapsbedömning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Peter Jäger; [2015]
    Nyckelord :Lgr 11; betyg; värdeord; kunskapskrav; likvärdig betygssättning;

    Sammanfattning : Studiens syfte och mål är att se om värdeord tolkas liktydigt hos aktiva lärare, lärarstudenter och av föräldrar till elever i grundskolans tidiga år, utifrån dessa individers förförståelse av orden. Studiens metod bygger på insamling av empiri, den består i huvudsak av en kvantitativ del, men innehåller även kvalitativa delar. LÄS MER

  5. 5. Likvärdig bedömning i grundskolans musikämne?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hannes Wall; [2014]
    Nyckelord :betyg; implementering av läroplan; kunskapskrav; läroplan; grundskola; musik; skola; likvärdighet; Lgr 11; Musiklärare; bedömning; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; betygskriterier. Social Science; Music Education; Music; music teacher; assessment; equality; equivalence; school; curriculum; grades.; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : I egenskap av lärarstudent med ett år kvar av utbildningen har jag fortfarande vissa svårigheter med att tolka den nya läroplanen, Lgr 11. Jag har därför undersökt hur yrkesaktiva lärare tolkar och hanterar den nya läroplanen. LÄS MER