Sökning: "linda berglund"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden linda berglund.
1. Multi-Modal Visual Tracking Using Infrared Imagery
Master-uppsats, Linköpings universitet/DatorseendeSammanfattning : Generic visual object tracking is the task of tracking one or several objects in all frames in a video, knowing only the location and size of the target in the initial frame. Visual tracking can be carried out in both the infrared and the visual spectrum simultaneously, this is known as multi-modal tracking. LÄS MER
2. Att vara patient på svensk akutmottagning – En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Patientbesöken på svenska akutmottagningar har minskat men väntetider har ökat. Systemet triage används av sjuksköterskor för att prioritera patienter med utifrån deras anamnes och symtom. LÄS MER
3. Begreppet lärande i dåtid, nutid och med en tanke om framtiden : En begreppshistorisk textanalys av begreppet lärande i förskolans läroplaner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : I denna studie har begreppet lärande i förskolans läroplaner (Skolverket, 2018; Utbildningsdepartementet, 1998) analyserats ur ett läroplansteoretiskt perspektiv. En begreppshistorisk textanalys har använts i syfte att förstå en förändring av framskrivningen av begreppet lärande inom formuleringsarenan. LÄS MER
4. Att vårda personer med substansmissbruk - sjuksköterskors perspektiv
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Substansmissbruk är ett växande folkhälsoproblem vilket leder till att sjuksköterskor möter personer med missbruksproblematik i större utsträckning än tidigare. Denna grupp vårdsökande löper ökad risk att utsättas för stigmatisering till följd av bristande kunskap om substansmissbruk och beroende. LÄS MER
5. Begreppet lärande i dåtid, nutid och med en tanke om framtiden : En begreppshistorisk textanalys av begreppet lärande i förskolans läroplaner.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : I denna studie har begreppet lärande i förskolans läroplaner (Skolverket, 2018; Utbildningsdepartementet, 1998) analyserats ur ett läroplansteoretiskt perspektiv. En begreppshistorisk textanalys har använts i syfte att förstå en förändring av framskrivningen av begreppet lärande inom formuleringsarenan. LÄS MER