Sökning: "linda niss"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden linda niss.

  1. 1. Growth Through Green Innovations : A Case Study of Cascades Djupafors

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Hellström; Linda Niss; [2010]
    Nyckelord :Social and natural values; CSR; green innovations; competitive advantage; resources and capabilities; societal advantage; legitimacy; organizational learning;

    Sammanfattning : The premise of this thesis is the need for research regarding the relation between social and natural values and the competitive advantage of a firm. The overall purpose of this thesis is to identify, describe and analyze how a firm can achieve competitive advantage from a transformation of social and natural values. LÄS MER

  2. 2. Tillväxtmöjligheter på en restriktiv marknad : en studie av svenska mikrobryggerier och vinproducenter

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Linnéa Geissler; Linda Niss; Emilia Stenman; [2009]
    Nyckelord :vinstmöjlighet; alternativa tillväxtstrategier; industrins utformning; konkurrenskraft; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ur ett tillväxtsperspektiv, analysera vilka möjligheter svenska mikrobryggerier och vinproducenter har för att utvecklas. Vi har för denna uppsats tillämpat en kvalitativ forskningsmetod som präglas av en abduktiv ansats där det skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER

  3. 3. Klassifikationssystem på webben : Traditionella och nya

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Linda Andresén; Liselott Anneflod; [2002]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the opportunities of classification of web pages. Two classification systems are compared; a library classification system traditional and a system that is developed for use on the web new. UDC is chosen to represent the traditional systems, and Yahoo! represents a so called new system. LÄS MER