Sökning: "lindex price"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lindex price.

  1. 1. Fast fashion kontra hållbar konsumtion : En studie om konsumenters attityder kring ekologiska produkter i fast fashion företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Seatbyoel Wallin; Elvira Rusid; [2015]
    Nyckelord :Fast fashion; attitudes; organic clothes; visual merchandising; hangtag; Fast fashion; attityder; ekologiska kläder; butikskommunikation; hangtag;

    Sammanfattning : Klädindustrin har förändrats betydligt de senaste 30 åren. Detta har lett till nya affärsmodeller som bygger på trendigt, billigt och snabbt mode. Dessa affärskoncept benämns fast fashion och i Sverige finns kedjeföretagen H & M, Lindex och Gina Tricot för att nämna några. LÄS MER

  2. 2. Finns det en prispremie på ekologiska bomullskläder?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Caroline Båth Halldén; [2014]
    Nyckelord :bomull; efterfrågan; ekologisk; hedonisk prismodell; hälsa; kläder; marknad; miljö; prispremium;

    Sammanfattning : Idag är ekologiska produkter ett mycket omdebatterat ämne. En tydlig betalningvilja kan urskiljas på ekologiska matvaror men hur ser denna ut för ekologiska kläder? Värderas dessa också högre av konsumenterna? Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns en prispremie på ekologiskt producerade bomullskläder samt utreda eventuella bakomliggande orsaker till resultatet. LÄS MER

  3. 3. Ett modeföretags inköp från Kina : En fallstudie av Lindex produktionskontor och dess ansvarsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Elin Söderblom; Johanna Söderblom; [2012]
    Nyckelord :inköpsprocess; produktionskontor; leverantörsrelationer; purchasing process; international purchasing office; supplier relationships; social responsibility; socialt ansvarstagande;

    Sammanfattning : Kräsnare kunder, snabbare modeväxlingar och billigt mode. I modeindustris globala klimatstår modeföretagen inför större konkurrens och tvingas agera snabbt för att kunna gekunderna det bästa erbjudandet. LÄS MER

  4. 4. Cause-Related Marketing : How Swedish fashion retailers increase purchase intentions by doing good

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Aida Bador; Sarah Low Pei San; Meriem Manouchi; [2010]
    Nyckelord :Cause-related marketing; Corporate Social Responsibility; Fashion Retailers; Altruistic Behaviour; Purchase Intention;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate what factors are important when implementing cause-related marketing within the Swedish fashion retail market, in order to change the purchase intention of customers. Cause-related marketing (CRM) is a widely used marketing tool within the Swedish fashion industry. LÄS MER

  5. 5. Betydelsefulla faktorer som bör ingå i en marknadsföringsmix för modeprodukter till barn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Pia Ankarling; Lisa Mehlqvist; [2008]
    Nyckelord :modeprodukter; barn; marknadsföringsmix; marknadskommunikation; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In a society where children are getting a bigger influence over the family’s consumption and where more products for children are purchased, the market for children products has expanded. This growth is due to a higher amount of older parents which have a god economy and are choosing to spend more money on products for their children. LÄS MER