Sökning: "lindex varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden lindex varumärke.
1. Tantstämpeln - En studie av strategier för ompositionering av varumärken inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur varumärken inom modebranschen kan bli kvitt ”tantstämpeln” och liknande negativa varumärkesassociationer. För att kunna göra det undersöks först relationen mellan ett varumärkes identitet och image, samt olika strategier för ompositionering. LÄS MER
2. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER
3. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor. Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke? Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER
4. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER
5. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER