Sökning: "lindex varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden lindex varumärke.

  1. 1. Tantstämpeln - En studie av strategier för ompositionering av varumärken inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lina Jacobsen; [2018]
    Nyckelord :Grafisk design; Image; Lindex; Ompositionering; Tantstämpel; Varumärke; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur varumärken inom modebranschen kan bli kvitt ”tantstämpeln” och liknande negativa varumärkesassociationer. För att kunna göra det undersöks först relationen mellan ett varumärkes identitet och image, samt olika strategier för ompositionering. LÄS MER

  2. 2. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Olivia Edlund; Sofia Brännström; [2017]
    Nyckelord :Living the Brand; organisationer; varumärken; värdeskapande kommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER

  3. 3. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Hultberg; [2014]
    Nyckelord :Ekologisk hållbarhet; PR- strategi; externkommunikation; diskursanalys; varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : Syfte:  Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor.    Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke?  Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER

  4. 4. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  5. 5. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Erika Strömberg; Tone Suslin; [2012]
    Nyckelord :Brans sense; sensory experiences; five senses; stimulation; emotional brand; Sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelser; fem sinnen; stimuli; emotionellt varumärke;

    Sammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER