Sökning: "linguistics motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden linguistics motivation.

  1. 1. En studie om elevers upplevelse av inlärning av de fyra språkliga förmågorna i moderna språk i årskurserna 6–9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Cecilia Majava; [2021]
    Nyckelord :Franska; Moderna språk; Spanska; Språkliga förmågor; Tyska.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att genom en enkätundersökning få elevers egna perspektiv på vilken av de fyra språkliga förmågorna, höra, läsa, skriva och tala, de upplever gynnar dem mest i inlärningen av ett modernt språk, i det här fallet franska, tyska och spanska. Undersökningens frågeställning har formulerats för att ta reda på vilken av de fyra förmågorna de upplever som viktigast för dem men även för att ta reda på om det finns någon annan viktig faktor utöver de fyra förmågorna som är särskilt viktig för elevernas upplevelse av språkinlärningen. LÄS MER

  2. 2. Linguistic Differences in Real Conversations: Human to Human vs Human to Chatbot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Eirini Silkej; [2020-03-02]
    Nyckelord :engelska; English learner; Natural language processing; Artificial Intelligence; AI; Linguistics and AI; Text messaging; Instant Messaging; IM; Chatbot; Mitsuku; Computermediated communication; CMC;

    Sammanfattning : This study investigates how students communicate in writing when they know that their conversational partner is a human being in comparison to how they communicate when they know their partner is a chatbot. The participants are upper secondary students of English. LÄS MER

  3. 3. A study of how students feed from feedback : An application of speech act and attribution theory within the field of linguistics

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Desirée Antblad; [2020]
    Nyckelord :speech act theory; attribution theory; feedback; EFL; pragmatics; motivation;

    Sammanfattning : This essay provides an analysis of five examples of written feedback on a speech assignment completed for an English as a foreign language (EFL) class by second-year students of upper secondary school. The essay aims to shed light on how feedback is formulated and how it is interpreted as a part of a textual dialogue between teacher and student. LÄS MER

  4. 4. Cognitively Motivated Meanings for Idioms : The Metaphorical and Metonymical Structures of two Semantically Equivalent but Structurally Different Idioms in English and Swedish

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Björn Book; [2016]
    Nyckelord :cognitive linguistics; conceptual metaphor; conceptual metonymy; motivation; embodiment;

    Sammanfattning : This paper analyses the similarities and differences of the cognitive structures of the English-Swedish idiom pair to step into someone’s shoes and att axla någons mantel (to shoulder someone’s mantle [lit.]) in order to investigate possible conceptual or embodied motivations for their meanings. LÄS MER

  5. 5. What was the purpose of this task? : An investigative study of students' perceptions of explicit task objectives

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Josefin Birkby; [2015]
    Nyckelord :Motivation; Educational linguistics; Task objectives; Criteria; Performance;

    Sammanfattning : Taking its starting point in the often debated subject of Swedish compulsory school students’ performance scores in surveys such as PISA and a lack of motivation towards schoolwork that transfers to low performance and does not facilitate a good learning climate, this study aims to investigate how teaching practice can affect this. The study is partly connected to formative assessment in that it focuses on one of the key strategies of the process; making the objectives and goals of schoolwork transparent to students and sharing these with them. LÄS MER