Sökning: "linkedin rekrytering"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden linkedin rekrytering.
1. Rekrytering på potential : En studie av anställningsbarhet hos omskolade individer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This study aims to explore the factors perceived as central for individuals who have undergone retraining to be recruited into their new profession. Specifically, it explores the factors that contribute to securing employment in the new profession after retraining. LÄS MER
2. Hållbarhetschef – vilka kompetenser efterfrågas? : En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hållbarhetschef - vilka kompetenser efterfrågas? En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
3. Headhunting och sociala medier : Hur påverkar headhunterns geografiska kontext arbetssättet?
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Inledning: Föreliggande studie undersöker hur rekryteringsmetoden headhunting kan genomföras i Sverige och hur sociala medier samt LinkedIn används i processen. Studien undersöker även hur headhunterns geografiska kontext kan påverka arbetssättet, vilket är ett outforskat område sedan tidigare. LÄS MER
4. Framtidens rekrytering, i en allt mer digitaliserad värld : - En kvalitativ studie om hur LinkedIn används i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : HR-arbetet är under ständig utveckling i en allt mer globaliserad värld, genom digitala lösningar förändras också rekryteringsarbetet. Plattformar så som LinkedIn ger möjligheten att finna kandidater i Australien så som i grannbyar. LÄS MER
5. Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 sidor Antal ord: 16 104 ord exklusive bilagor Syfte: Syftet är att undersöka hur rekryteringskommunikation hos svenska kommuner kommer till uttryck. Detta satt i relation till det dilemma som uppstår mellan kraven på likhet som institutionella ramar ställer, och de fördelar som kan uppnås genom att framstå som en unik arbetsgivare. LÄS MER