Sökning: "linkedin rekrytering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden linkedin rekrytering.

  1. 1. Rekrytering på potential : En studie av anställningsbarhet hos omskolade individer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Elisabeth Edgren; Sophia Sundberg; [2023]
    Nyckelord :retraining; employment; recruitment; social and cultural capital; social networks; social compatibility; qualitative study; anställningsbarhet; omskolade; LinkedIn; rekrytering; socialt kapital; socialt nätverk;

    Sammanfattning : This study aims to explore the factors perceived as central for individuals who have undergone retraining to be recruited into their new profession. Specifically, it explores the factors that contribute to securing employment in the new profession after retraining. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetschef – vilka kompetenser efterfrågas? : En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Dalan; Alice Gren; [2022]
    Nyckelord :Sustainability manager; sustainability; competence; leadership; Hållbarhetschef; hållbarhet; kompetens; ledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetschef - vilka kompetenser efterfrågas? En kvalitativ studie om vilka kompetenser som efterfrågas hos hållbarhetschefer utifrån digitala platsannonser.  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Headhunting och sociala medier : Hur påverkar headhunterns geografiska kontext arbetssättet?

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Oscar Liljegrahn; Christoffer Dacke; [2021]
    Nyckelord :Headhunting; social media; geographical context.; Headhunting; sociala medier; geografisk kontext;

    Sammanfattning : Inledning: Föreliggande studie undersöker hur rekryteringsmetoden headhunting kan genomföras i Sverige och hur sociala medier samt LinkedIn används i processen. Studien undersöker även hur headhunterns geografiska kontext kan påverka arbetssättet, vilket är ett outforskat område sedan tidigare. LÄS MER

  4. 4. Framtidens rekrytering, i en allt mer digitaliserad värld : - En kvalitativ studie om hur LinkedIn används i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sebastian Glas; Josefine Lidén; [2019]
    Nyckelord :HR; Human Recource; LinkedIn; Personalvetare; Professionellt verktyg; Rekrytering; Rekryteringsprocess; Rekryteringsverktyg; Sociala medier; Social rekrytering.;

    Sammanfattning : HR-arbetet är under ständig utveckling i en allt mer globaliserad värld, genom digitala lösningar förändras också rekryteringsarbetet. Plattformar så som LinkedIn ger möjligheten att finna kandidater i Australien så som i grannbyar. LÄS MER

  5. 5. Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Adermalm; Fanny Wetterdal; [2018-02-12]
    Nyckelord :Kommunikation; rekryteringskommunikation; kommuner; rekrytering; legitimitet; särskiljning;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 sidor Antal ord: 16 104 ord exklusive bilagor Syfte: Syftet är att undersöka hur rekryteringskommunikation hos svenska kommuner kommer till uttryck. Detta satt i relation till det dilemma som uppstår mellan kraven på likhet som institutionella ramar ställer, och de fördelar som kan uppnås genom att framstå som en unik arbetsgivare. LÄS MER