Sökning: "linnea berg"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden linnea berg.
1. Klok av en bok? : En analys av historiemedvetande i läroböcker för lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Föreliggande studie handlar om hur läroböcker kan bidra till utveckling av historiemedvetande. I studien definieras begreppet historiemedvetande som en medvetenhet om historicitet, det vill säga medvetenhet om att historia är skapat i tid och rum och därför är kontextberoende, vilket kan betraktas som det övergripande målet med all historieundervisning i den svenska skolan. LÄS MER
2. Pedagogers mening med ”samlingen” i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers mening med samlingen och hur deras utformningar av samlingarna skapar förutsättningar för barns inflytande och delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I förskolan finns en nedärvd tradition som kallas samling, dessa kan se olika ut och utföras med skilda syften. Samlingen ifrågasattes under 1970 – talet på grund av att samlingens struktur och innehåll var hämmande för barns utveckling och lärande. LÄS MER
3. MITT LILLA HJÄRTA - Hur föräldrar till barn med medfött hjärtfel upplever tiden efter hjärtoperation
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Medfött hjärtfel drabbar ca 2000 barn varje år. Av dessa barn behöver två tredjedelar genomgå kirurgi för att åtgärda hjärtfelet. Föräldrar till barnen upplever varierande känslor och löper högre risk för att drabbas av psykisk ohälsa. LÄS MER
4. Exploring the Potential of Camelid Single-Domain Antibodies : Structure, Properties and Diverse Applications in Therapeutics and Diagnostics
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : .... LÄS MER
5. ”Jag ser digitaliseringen som något väldigt positivt för både mig som lärare och mina elever” : En kvalitativ intervjustudie om lärares uppfattningar om och erfarenheter av digitaliseringens inverkan på skrivundervisningen samt lärares uppfattningar om elevers textskapande med digitala skrivverktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen i samhället påverkar det svenska utbildningssystemet. Syftet med studien är att bidra med kunskap om digitaliseringen och digitala skrivverktyg vid textskapande i skrivundervisningen. LÄS MER