Sökning: "linnea blomberg"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden linnea blomberg.

  1. 1. Pedagogers uppfattning om förändrade förutsättningar i kurs- och timplan för teknikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Marie Borg; Linnea Blomberg; [2023]
    Nyckelord :förutsättningar; förändring; implementering; organisatoriska förändringar; pedagoger; samspel; styrdokument; teknikundervisning;

    Sammanfattning : Teknikämnet har varit obligatoriskt i svensk grundskola i 30 år och det har fattats ett antal politiska beslut genom åren för att lyfta teknikämnets status. Har dessa politiska beslut gett resultat för hur undervisningen i skolan går till eller vad är lärarnas uppfattningar kring vad som faktiskt påverkar undervisningen i klassrummet? Denna studie vill undersöka hur lärare upplever att deras teknikundervisning påverkas i samband med förändringar i kursplan eller timplan samt om det spelar någon roll om teknikämnet har fått en egen post på schemat eller ej för dessa upplevelser. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers förutsättningar att bedriva teknikundervisning enligt läroplanen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Linnea Blomberg; Marie Borg; [2022]
    Nyckelord :classroom; curriculum; Subject of Technology; Teacher Perception; förutsättningar; läroplan; teknikundervisning; teknikämne; timplan;

    Sammanfattning : Technology has only been a mandatory school subject in Sweden since the 1980s, and it has no tradition on its own as to didactics and content. This makes it hard for teachers to practice equivalent teaching in agreement with the curriculum. LÄS MER

  3. 3. Mellan marknad och ansvar : Utbudet av produkter hos kulturarvsbutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Linnea Blomberg; [2022]
    Nyckelord :Cultural heritage; Museum shops; Tourism; Authenticity Philosophy ; Branding Marketing ; Kulturarv; museibutiker; shopping; turism; autenticitet; varumärken;

    Sammanfattning : Introduction: This study investigates aspects of authenticity, branding and taste, in relation to the assortment of goods in shops affiliated with museums and cultural heritage sites. The research questions focus on the categories of products found in the shops, branding strategies and the approach and opinion of the shop regarding authenticity. LÄS MER

  4. 4. Vad motiverar bankanställda? En kvantitativ studie om hur chefer inom banksektorn kan öka motivationen hos sina anställda

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Lewicki; Max Blomberg; Linnea Simonsson; [2021]
    Nyckelord :Bank; Motivation; Bank employees; Banking sector; Motivational factors; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this essay is to identify motivational factors that managers within the banking sector can use in order to increase the motivation of their employees. Theoretical perspectives: Three different motivation theories have been chosen to contribute to the purpose of this study and to provide different angles of approach. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Fast Fashion Brands Through Environmentally Sustainable Efforts : An explorative study on Generation Z’s perceptions towards circular economy initiatives and its impact on Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnéa Blomberg; Julia Furman; [2021]
    Nyckelord :Circular Economy; Brand Equity; CBBE model; Fast Fashion; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to explore how environmentally sustainable efforts, in terms of circular economy (CE) initiatives, are affecting the customer-based brand equity (CBBE) of fast fashion brands. By considering the attitudes of Generation Z, fashion companies can build brands that respond to the environmental requirements of future decision-makers. LÄS MER