Sökning: "linnea bring"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden linnea bring.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. Den praktiska bedömningen av hobby- och näringsverksamheter - En rättsfallsstudie av två sektorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Linnéa Lunderot; [2023]
    Nyckelord :Förvaltningsrätt; Skatterätt; Hobbyverksamhet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The allocation of activities to different categories has tax implications for both the individual entrepreneur and the state's tax administration and treasury. Whether an activity should be considered a hobby or a business is a question that comes down to judgement for the Swedish Tax Agency and, potentially, the courts. LÄS MER

  3. 3. Inbound Marketing och Value Co-Creation inom kultursektorn - En studie om hur kommunala kulturorganisationer i Göteborg använder sig av digitala marknadsföringsmetoder för att skapa värde med kunder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Rastborg; [2022-08-25]
    Nyckelord :kulturekonomi; digital marknadsföring; inbound marketing; value co-creation; art marketing; värdeskapande; kundupplevelser; kulturella värden; kulturorganisationer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to examine the effects that innovative digital marketing strategies have on Value Co-Creation in cultural organizations. Former research suggests that Value Co Creation has positive effects on customer experiences, as well as economic growth. LÄS MER

  4. 4. AI Second that Emotion - Using Natural Language Processing to Study the Impact of Non-Stereotyped Video Advertising on Consumers’ Emotions & Online Consumer Engagement

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Hassel; Linnea Jonsson; Johan Strömfeldt; [2022-08-04]
    Nyckelord :Stereotype; Video Advertisement; Emotions; Online Consumer Engagement; Natural Language Processing NLP ; Artificial Intelligence AI ; Machine Learning; Bidirectional Encoder Representation from Transformers BERT ; Transformer Models;

    Sammanfattning : This paper aims to provide a deeper understanding of the emotional and online engagement behavioral responses to non-stereotyped gender role depictions in video advertisements. The consumer response to two video ads that portray non-stereotyped gender roles by the well-known brands Gillette and Always was analyzed. LÄS MER

  5. 5. Närvaron av kvinnor – En förutsättning för hållbar utveckling?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linnéa Falkhage; [2022-03-24]
    Nyckelord :Gender Equality; Critical mass theory; Corporate Board Members; Sustainability policy; Upper Echelon Theory;

    Sammanfattning : Since 2018, women representation on Swedish corporate boards has been stagnant at 34 percent and it can be noted that many countries in Europe including the other Nordic countries have surpassed Sweden, who was once in the forefront. The purpose of this study is therefore to analyze if a greater representation of women on corporate boards may have an effect on Swedish listed companies’ sustainability policy. LÄS MER