Sökning: "liseberg"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet liseberg.

  1. 11. Liseberg vs. Gröna Lund.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Åsa Lingonblad; Mia Skytt; [2013-02-19]
    Nyckelord :Innovation; Organisationstruktur Liseberg; Gröna Lund;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Motivation of young temporary employees. An analysis of two amusement parks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Holm; Josephine Hennevelt; [2012-07-03]
    Nyckelord :Leadership; corporate culture; motivation; young employees; Liseberg; Gröna Lund;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Like us on Facebook! : A qualitative study about online communication on Facebook

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU; Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU; Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Nathalie Anund; Adam Severin; Martin Zalewski; [2012]
    Nyckelord :Communication; Engagement; Word of Mouth; Social Networks; Social Media; Facebook;

    Sammanfattning : As of the moment Facebook is the world’s largest online social network with over 800 million active users and more than 50% of the users log on to the website on any given day. It is considered to be the most important social platform on the Internet since it reaches more people than any other social network. LÄS MER

  4. 14. Lojalitet …eller varför återkommer säsongsanställda medarbetare till Liseberg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Härenstam; Magnus Lago; Hillevi Johansson; [2009-09-08]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Marie Eliasson; Sara Alneberg; Johanna Andersson; [2009]
    Nyckelord :varumärkesförmedling; upplevelser; känslor; varumärkesambassadör; varumärkesvärderingar; servicemöten; liseberg; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. LÄS MER