Sökning: "liseberg"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet liseberg.

  1. 11. Förstärk karaktären med markmaterial : en undersökning om hur markmaterial förstärker karaktärer på tematiserade platser

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Oskar Persson; [2016]
    Nyckelord :förstärka karaktär; markläggning; markmaterial; nöjespark; tematiserad miljö;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera hur markmaterial används för att förstärka karaktärer i en tematiserad miljö. Tematiserad miljö innebär en miljö som ska efterlikna en verklig eller påhittad miljö på en plats. LÄS MER

  2. 12. "Hur var det på Liseberg i helgen?" en studie av det kommunikativa mötet mellan barn och pedagog på skötbordet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Ekstrand; Pernilla Rosdahl; [2016]
    Nyckelord :förskola; kommunikation; omsorg; skötbordssituation; småbarn;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur och vad barn och pedagoger kommunicerar om underblöjbytet. Vi har lyssnat på samtal mellan barn och pedagog och använt oss av teorier omkommunikation och omsorg för att analysera vårt material. LÄS MER

  3. 13. Det strategiska arbetet kring säkerhet på en nöjespark : En fallstudie om Lisebergs risk- och krishantering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emelie Petersson; Nina Wahlström; Vicky Karazeimbeki; [2016]
    Nyckelord :Incident; accident; risk management; crisis management; knowledge management; media management; strategies; organization; Incident; olycka; riskhantering; krishantering; kunskapshantering; mediahantering; strategier; organisation;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie med syftet att undersöka hur en nöjespark i Sverige arbetar med förebyggande risk- och krishantering. Nöjesparken som har undersökts är Liseberg som ligger i Göteborg. En fallstudie på Liseberg har gjorts med hjälp av kvalitativa metoder och ett deduktivt förhållningssätt. LÄS MER

  4. 14. Brand equity through rollercoasters and rabbits : Understanding the role of part-time marketers in enhancing the brand equity of an amusement park

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :César Rivera; Fredrik Byström; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; part-time marketers; brand equity; amusement park; Gothenburg; Sweden; marketing as promises; part-time marketers role; connection between relationship marketing and brand equity; brand awareness; brand associations; external brand communication;

    Sammanfattning : Relationship marketing is a marketing theory that has gathered much focus in the marketing research area lately. The core idea of relationship marketing is to retain the existing customers of a company by establishing long-time relationships with them. LÄS MER

  5. 15. En studie i psykosocial arbetsmiljö och kompetensförsörjning om och för chefer på Liseberg 2014

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ninni Howard; [2014-12-11]
    Nyckelord :Stöd; Kompetensutveckling; Ledarskapsutbildning; Personlig utveckling; Hälsa; Arbetsbelastning; Stressorer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att på Liseberg undersöka chefernas psykosociala arbetsmiljö utifrån ett ledarskaps- och kompetensförsörjningsperspektiv. Metod: Kvantitativ metod, totalundersökning där 70 stycken enkäter skickades via mail till samtliga chefer på Liseberg, för bearbetning av data användes defgo-verktyg. LÄS MER