Sökning: "listening act"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden listening act.
1. När luften börjar sjunga mellan oss : Om att vidga lyssnandets horisonter
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : Genom skrivandet av denna vetenskapliga essä ville jag utforska det slags utvidgade lyssnande som jag strävar efter och använder i mitt yrke som rytmiklärare.[1] Texten tar avstamp i två berättelser som rör sig kring detta lyssnande. LÄS MER
2. Amphibia : Living on both sides
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Mariestad municipality participated in a global competition to become Volvo’s site for a new lithium-ion battery factory. The competition was between eleven different countries and three different locations in Sweden. LÄS MER
3. Generating personalized music playlists based on desired mood and individual listening data
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Music listening is considered one of the most ubiquitous activities in everyday life, and one of the main reasons why people listen is to affect and regulate their mood. The vast availability and unlimited access of music has made it difficult to find relevant music that fits both the context and the preferences of the music listener. LÄS MER
4. Undersökning av datormusklicks anpassning till takten i bakgrundsmusik
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study is connected to the project Sonification of Goods in Stores, which aims to prevent retail theft. The goal was to investigate whether or not test subjects timed their computer mouse clicks in relation to background music. It builds upon other experiments on adaptation to external rhythms. LÄS MER
5. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER