Sökning: "listening comprehension"

Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade orden listening comprehension.

  1. 21. Teachers’ attitudes to English varieties in listening comprehension for L2 learners of English in Swedish upper secondary school.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Engelska

    Författare :Viktor Molin; [2022]
    Nyckelord :English varieties; listening comprehension; teachers’ attitudes; English language teaching;

    Sammanfattning : Listening comprehension is considered one of the more difficult language skills to teach, which has caused a debate regarding what impact English varieties have on the learners of English. Previous research is divided, with researchers stating that English varieties influence intelligibility and comprehensibility of speech in listening comprehension, while others claim it has no effect. LÄS MER

  2. 22. Second language teachers’ and students’ attitudes toward World Englishes : Factors of comprehensibility and accent perception and acceptance

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Cendela Baptiste; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate L2 Swedish teachers’ and students’ attitudes towards WE accents. The results suggest that Swedish language teachers have a positive attitude towards diverse English accents despite showing favoritism towards privileged varieties such as AmE and BrE. LÄS MER

  3. 23. The Audiobook as a Teaching Tool : English teachers’ attitudes towards using the audiobook as a teaching tool in the SLA classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elina Ala-Jukuri; Hanna Envall; [2022]
    Nyckelord :audiobooks; reading experience; reading comprehension; listening comprehension; SLA;

    Sammanfattning : The increased popularity of listening to audiobooks has influenced the discussion of literacy, pressuring the educational system to adjust accordingly. This study investigates if the audiobook is being used as a teaching tool in the upper secondary, SLA classroom and what attitude teachers have toward using audiobooks in their teaching as well as the reasons behind their attitudes. LÄS MER

  4. 24. Difficulties found in the English classroom at the upper secondary level when teaching English as an L3 : English teachers and students view on teaching and being taught English as a third language

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Engelska

    Författare :Ida Wallin; [2022]
    Nyckelord :English; L3; L2; Difficulty;

    Sammanfattning : The study aimed to investigate the difficulties English teachers in Sweden experience when teaching English to students studying English as an L3. A second aim is to investigate what students at the upper secondary level in Sweden experience as difficult when learning English as an L3. LÄS MER

  5. 25. ”Sitter det i kroppen, så sitter det i huvudet” : En kvalitativ studie om hur fem lärare beskriver att de arbetar med rörelseintegrerad engelskundervisning i årskurs 4–6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fredriksson Elin; [2022]
    Nyckelord :embodied learning; embodied cognition; the English subject; movement-based methods; grades 4-6; förkroppsligat lärande; förkroppsligad kognition; engelskämnet; rörelseintegrerade arbetssätt; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Skolan ska eftersträva att alla elever erfar daglig fysisk aktivitet under hela skoldagen, vilket ställer krav på samtliga lärare inom skolans verksamhet. Syftet med studien är därför att bidra med kunskap om vilka olika arbetssätt och uppfattningar lärare har om rörelseintegrerad undervisning i engelskämnet, samt vilka resultat de uppfattar sig uppnå med metoden. LÄS MER