Sökning: "listening comprehension"

Visar resultat 6 - 10 av 109 uppsatser innehållade orden listening comprehension.

  1. 6. Examining the effects of text support and noise during video meetings on listening effort and comprehension.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Fernlund; [2023]
    Nyckelord :Listening Effort; Cognitive Science; Noise; Subtitles; Text Supplementation; Video Meetings; Zoom; Remote Work; Comprehension; Comprehension in noise; Listening effort in noise; Captions; Closed Captions;

    Sammanfattning : Many companies implemented remote work procedures during the pandemic and for many organizations video meetings have since remained a staple. Remote working has enabled employees to be more flexible with their schedules and technical solutions such as live captioning has been identified as potentially enabling deaf/hard-of-hearing employees during meetings. LÄS MER

  2. 7. Teaching with Audiobooks in an EFL Classroom : The Didactical Benefits of Envisionment, Inclusion, and Narration in Audiobooks

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Cynthia Castillo Silva; Esin Alatas; [2023]
    Nyckelord :Audiobooks; The Graveyard Book; EFL students; Printed book;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate how audiobooks can be used didactically in the EFL classroom. The research questions are: “How do EFL students perceive and visualize the storyworld when listening to audiobooks?”, “Does EFL students’ comprehension differ when listening to an audiobook as opposed to reading a printed book”, and lastly, “What are the benefits of using audiobooks didactically in an EFL classroom?”. LÄS MER

  3. 8. The evolution of listening comprehension in Swedish policy documents for EFL between 1970 and 2022. : A content analysis of EFL policies for upper secondary school

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Randy Younan; [2023]
    Nyckelord :Listening comprehension; English; curricula; educational policies; development; globalization;

    Sammanfattning : This paper aims to examine the evolution of the depiction of listening comprehension in Swedish curricula and attached policy documents for upper-secondary schools from the 1970s onwards to the contemporary ones by analyzing the content and placing it in relation to curriculum theory. The research approach for this paper was inductive since the prior knowledge in this field was limited. LÄS MER

  4. 9. Att läsa högt i svenskundervisningen: En översikt av arbetssätt och deras inverkan på elevers utveckling : En systematisk litteraturstudie om högläsning på högstadiet och gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Sofia Emilsson; Susanna Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Högläsning; skönlitteratur; svenskämnesdidaktik; språkutveckling; läsförståelse; läskunnighet; läsflyt; läsnivå; läsarter; Reader’s Theatre; interaktiv högläsning; modellerande högläsning;

    Sammanfattning : The purpose of this literature review is to delve into the pedagogical use of reading aloud and assess its impact on student learning. To fulfil this purpose, a systematic search process was conducted, carefully selecting specific search terms to identify pertinent articles to address and respond to the questions posed in the paper. LÄS MER

  5. 10. Hur väl kan elever i årskurs 2 och 3 lyssna, förstå och minnas? En studie om sambandet mellan narrativ hörförståelse, nonordsrepetition och ordförståelse

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Elin Westerberg; Michelle Dzgoeva; [2023]
    Nyckelord :listening comprehension; narrative ability; nonword repetition; receptive vocabulary; word comprehension; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att belysa eventuella samband mellan narrativ hörförståelse, nonordsrepetition och ordförståelse hos elever i årskurs 2 och 3. Metod: Testning av nonordsrepetition, narrativ hörförståelse samt ordförståelse genomfördes med testmaterial Crosslinguistic Nonword Repetition Test, Lyssna, förstå och minnas samt deltest Ordförståelse från Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga. LÄS MER