Sökning: "literacy developers"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden literacy developers.

  1. 1. Digitalisation of learning and development : The impact of Massive Open Online Course platforms on the L&D role

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Camilla Keen; [2022]
    Nyckelord :L D; learning and development; workplace learning; massive open online course; MOOC platforms; learning content platforms; online learning platforms; learning digitalisation; corporate learning;

    Sammanfattning : Despite the growing expectation on corporate Learning & Development (L&D) units to transform practices and roles and take a more strategic role to better meet the needs of lifelong learning and up- and reskilling in organizations, many fail to use technology such as Massive Open Online Course (MOOC) platforms that could support the shift. The aim of this study is to provide a better understanding of why those in L&D who are using MOOC platforms do so and what impact it has on the role of L&D. LÄS MER

  2. 2. Eleverna som gick vilse i Googleland : En kvalitativ studie om tre yrkeskategorier inom skolverksamheten och deras syn på de fem förmågor som krävs för att hantera digitala texter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Hellström; [2021]
    Nyckelord :digitization; scaffolding; digital literacy; digital competence; primary school year 4-6; digitalisering; stöttning; digital literacy; MIK; digital kompetens; grundskola årskurs 4 – 6;

    Sammanfattning : Ett av skolans uppdrag är att utbilda medborgare till att besitta en digital kompetens. Detta för att klara av den ständiga digitala utveckling som sker i vår moderna värld. Eleverna möter olika slags texter i skolan, både tryckta och digitala. LÄS MER

  3. 3. Lärarkompetens och måluppfyllelse. : Uppföljning av en läs- och språksatsning i Stockholms grundskolor

    Master-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Toura Hägnesten; [2012]
    Nyckelord :Literacy program; literacy developers; achievement; interaction model; freedom; control; stimu-lation; compulsory school.; Läs- och språksatsning; måluppfyllelse; samspelsmodell; frihet; styrning; stimulans; grundskolan.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka effekterna av en läs- och språksatsning. Fokus ligger på att identifiera faktorer som påverkar skolor att delta, huruvida dessa har förbättrade elevresultat samt läs- och språkutveck-larnas upplevelser av förändringar i undervisning, lärarkompetens och elevernas måluppfyllelse. LÄS MER