Sökning: "literacy tuition"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden literacy tuition.
1. Digitala hjälpmedel i undervisningen : Hur lärare i kurs A och alfabetisering på sfi använder digitala hjälpmedel och hur det påverkar inlärningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how teachers in course A and the tuition for basic reading and writing skills in SFI deem that they use digital tools in literacy learning and how they deem that the digital tools affects learning. To investigate this a qualitative interview study of four teachers active in course A and the tuition for basic reading and writing was conducted. LÄS MER
2. Handskrift i dagens skola : En studie av lärares och elevers attityder till handskrift och datorskrift i läs- och skrivinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers and primary school pupils view the use of handwriting in literacy tuition and what their thoughts are on the future of handwriting. In the study, handwriting is compared to today’s digital ways of writing. LÄS MER
3. Ett språk för alla? : en kvalitativ studie av ett antal pedagogers syn på sinanvändning av IKT-verktyg i den tidiga läs- och skrivinlärningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to investigate a number of class teachers' thoughts on the use of information and communications technology (ICT) in early literacy learning. The study has been conducted as a qualitative study, interviewing five teachers with the help of an interview guide. Three central questions were posed. LÄS MER
4. Läs-och skrivinlärning : en kvalitativ undersökning av fyra pedagogers val av metod i läs- och skrivundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, LärarutbildningenSammanfattning : Background: Language skills are of great importance for all work at school and for students' future life and activities. Therefore it is particularly important that preschool and school in every way possible should encourage and support ALL children's linguistic development. LÄS MER
5. Interventioner som avser att förbättra placerade barns skolprestationer : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - SocialhögskolanSammanfattning : The educational underachievement of children in foster care has been known for a long time. This study aimed to compile and analyze the current knowledge about interventions, intended to improve foster children’s school achievements. The method used was a systematically undertaken narrative review. LÄS MER