Sökning: "literature review of e-commerce"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden literature review of e-commerce.
1. Exploring the use of mobile warehouses in midsized urban and rural regions for last-mile transportation
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Abstract: Efficient last-mile transportation is a continuous difficulty for businesses, particularly in e-commerce, necessitating the development of creative solutions. This thesis investigates the use of mobile warehouses in mid-sized urban and rural areas to help with this problem. LÄS MER
2. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER
3. Inclusiveness of autistic consumers in E-commerce : An exploratory study on the inclusiveness for consumers on Autism Spectrum Disorder
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date:2023-05-31Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society, and Engineering, Mälardalen University Authors: Anwaar Naser, Laura Maria Trandafir and, Asterios Mastorokostas Varsamidis Title: Inclusiveness of autistic consumers in the E-commerce Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Autism, ASD, niche, consumer, inclusiveness, e-commerce, website design. Research question: How is the inclusivity of ASD consumers addressed in online shopping? Purpose: The purpose of this thesis is to analyse the online shopping experience of consumers with autism to identify opportunities for e-commerce businesses to create more inclusive websites. LÄS MER
4. "The Limits of Nudging": A Case Study on Nudge-based Interventions in E-commerce Sustainability
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Modern consumerism and overconsumption in e-commerce have profound ecological ramifications, necessitating the adoption of pro-environmental behavior. Imagine a world where sustainable choices are seamlessly integrated into our online shopping experience. LÄS MER
5. Psychic Distance ur ett e-handelsperspektiv : En systematisk litteraturstudie
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker internationaliseringsprocessen av e-handelsbolag med fokus på hur psychic distance, ett koncept som hanterar upplevda skillnader i bland annat språk, kultur och politik mellan olika marknader, spelar in i internationaliseringen. Syftet med studien är alltså att undersöka vad den befintliga litteraturen inom fältet för International Business studier säger om sambandet och vilken roll psychic distance spelar i internationaliseringen av e-handelsbolag. LÄS MER