Sökning: "liveshopping"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet liveshopping.

  1. 1. A qualitative study of how consumers’ purchase intention is influenced by the livestreaming shopping streamer under negative incidents caused by streamers.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Qian Lu; Cong Liu; Yiran Chen; [2023]
    Nyckelord :live streamer; live streaming shopping; live streaming commerce; purchase intention; negative incident; communication; relationship;

    Sammanfattning : Background:Live streaming shopping is becoming a mainstream method in China since the livestreaming feature has been applied to e-commerce. Live streaming commerce reflects theinterdependence between consumers and live streamers. LÄS MER

  2. 2. Den nya butiksupplevelsen online : Hur kundupplevelsen i liveshopping kan designas för att leda till högre köpintentioner

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sofia Pettersson; Stridsman Jenny; [2021]
    Nyckelord :Live shopping; Customer experience; Touch points; Purchase intentions; Personal sales; Influencer marketing.; Liveshopping; Kundupplevelse; Kontaktpunkter; Köpintentioner; Personlig försäljning; Influerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Introduktion: Att skapa en stark kundupplevelse har inom de senaste åren blivit en fokuspunkt inom marknadsföring bland både ledande företag och forskning. De flesta studier inom kundupplevelse har behandlat kundupplevelsen i fysisk handel och inom e-handeln. LÄS MER

  3. 3. LIVESHOPPING ÄR NÄSTAN SOM TV-SHOP - FAST BÄTTRE : - en undersökning av medierna TV-shop och liveshopping ur ett mediearkeologiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Halltoft; [2021]
    Nyckelord :TV-shop; Liveshopping; streaming; media archeology; remediation;

    Sammanfattning : For generations, the technological development of the media has changed human behavior, both for the better and for the worse. From having to buy everything in a store to being able to shop through a live-stream. The problem, however, is that there is a lack of research that has touched on this in the Nordic countries. LÄS MER

  4. 4. Covid-19 pandemins påverkan på kundupplevelsehantering : En studie inom svensk hemelektronik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Berkowicz; Filip Lindgren; [2021]
    Nyckelord :Customer experience management; Pandemic; Covid-19; Consumer electronics; E-commerce; Physical store; Click-and-collect; In-store pick-up; Curbside delivery; Live shopping; Video shopping; Kundupplevelsehantering; Pandemi; Covid-19; hemelektronik; E-handel; Fysisk butik; Click-and-collect; Hämta i butik; Hämta utanför butik; Liveshopping; Videoshopping;

    Sammanfattning : Denna studie är en undersökning om hur Covid-19 pandemin har förändrat kundupplevelsehantering för svensk hemelektronikhandel. Vidare undersöks hur svenska hemelektronikföretag och konsumenter svarat och agerat på dessa förändringar. Forskningen har använt triangulerande datainsamlingsmetoder. LÄS MER