Sökning: "livestream"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet livestream.

  1. 1. Twitch och tittares motivationer : Vilka motivationer Twitch användare har till att konsumera livesänt innehåll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :David Odhner; [2023]
    Nyckelord :Twitch; livestreaming; streamer; community; social interaction; relation; gratifications; content;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to research how users of the platform Twitch get affected by the consumption of the live produced content combined with interactive functions that the platform offers. Twitch offers the unique selling point compared to regular media where the consumers; the viewers have the possibility to interact with the livestreamer and get direct feedback as response as a viewer. LÄS MER

  2. 2. Towards Realistic Datasets forClassification of VPN Traffic : The Effects of Background Noise on Website Fingerprinting Attacks

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Christoffer Sandquist; Jon-Erik Ersson; [2023]
    Nyckelord :Data collection; Website fingerprinting; dataset; traffic analysis; VPN; encrypted traffic; machine learning; deep learning; network measurements; twitch; Datainsamling; Profilering av hemsidor; dataset; trafikanalys; VPN; krypterad trafik; maskininlärning; djupinlärning; nätverksmätningar; twitch;

    Sammanfattning : Virtual Private Networks (VPNs) is a booming business with significant margins once a solid user base has been established and big VPN providers are putting considerable amounts of money into marketing. However, there exists Website Fingerprinting (WF) attacks that are able to correctly predict which website a user is visiting based on web traffic even though it is going through a VPN tunnel. LÄS MER

  3. 3. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Hanna Ekstedt; Hanna Enlund; [2023]
    Nyckelord :Affordances; Anti-feminism; Social media; Livestream; Content creators; Affordanser; Antifeminism; Sociala medier; Observation; Livestream; Innehållskreatörer;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER

  4. 4. Trending now : En jämförelse av Försvarsmaktens användande av tradionell marknadsföring & influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Saga Sjöberg; Anna Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Försvarsmakten; Traditionell marknadsföring; MCDA;

    Sammanfattning : This essay is written to give more understanding to the use of influencer marketing within government organizations. The focus is primarily on the differences of using traditional marketing and influencer marketing, and what effect using influencer marketing has on the organization at hand. LÄS MER

  5. 5. Parasociala Interaktioner eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig att älska livestreamen - En kvantitativ studie om parasociala interaktioner på Twitch.tv, sociala behov och psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malcolm Van Der Meijs; William Lahtela; [2022]
    Nyckelord :Parasociala interaktioner; psykisk ohälsa; sociala behov; livestream; Twitch.tv Parasocial interactions; mental illness; social needs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi lever idag i en värld där en kontinuerlig ökning av både internetanvändning och psykisk ohälsa är en verklighet för den svenska befolkningen. Syftet med denna studie var att undersöka relationen mellan psykisk ohälsa, sociala behov och parasociala interaktioner (icke-reciproka beteenden och relationer med medieprofiler) bland svenskar som använder sig av livestreamingtjänsten Twitch. LÄS MER