Sökning: "livsmedel certifieringar"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden livsmedel certifieringar.
1. Konsten att handla hållbart : En studie om greenwashing och konsumenters förtroende till certifiering och miljömärkning av livsmedel
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Consumer demand for green products in the market is increasing. This has led to green marketing becoming more common, however, the line between green marketing and greenwashing is not entirely clear. LÄS MER
2. Växtnäringsförsörjning i ekologisk odling utan tillförsel av animaliska gödselmedel
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : The study is about plant nutrient supply for an organic, plant-based cultivation system. The purpose has been to find out whether the nutritional supply can be secured by different cultivation methods in an organic plant-based cultivation system. The reason we choose this subject is because of its relevance for the future. LÄS MER
3. Mellanhandens roll i certifieringskedjan : en fallstudie på Svenskt Sigill
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : In a globalised world where food is exported and imported around the earth there are high demands on the quality and safety of the food. One way to meet these demands are through certifications, which simply means the food follows a certain set of standards. LÄS MER
4. Unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtionsmönster : En studie i hur unga fattar hållbara köpbeslut vid köp av livsmedel & inredning
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtion i relation till livsmedel och inredning. Miljömässig hållbarhet innebär att hänsyn tas till vilka effekter en vara eller tjänst har på ekologin och naturens framtida förmåga att frodas. LÄS MER
5. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER