Sökning: "livsmedelsbranschen konkurrens"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden livsmedelsbranschen konkurrens.

  1. 1. Kompetensutvecklings roll för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise von Bodungen; Vendela Öberg; [2018]
    Nyckelord :Motivation; kompetensutveckling; livsmedelsbutik; butikspersonal; kundmötet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Personalen är företagets främsta resurs och i butiker där personalen representerar företaget gentemot kunden blir positiva kundmöten en avgörande faktor för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer. Den växande konkurrensen med e-handeln leder även till att kundmötet blir allt viktigare för fysiska butiker för att kunna konkurrera och behålla marknadsandelar. LÄS MER

  2. 2. Certifiering och konkurrens - Kan avtal om certifiering vara konkurrensbegränsande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Joakim Wahlgren; [2017]
    Nyckelord :konkurrensrätt; certifiering; certifikat; standardisering; standard; konkurrens; kvalitetsmärke; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Certifying products with the purpose to better position products on the market is common. To distinguishing certification from standardization and labeling of products is difficult. There is no uniform definition of certification. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringen av mathandeln En studie om konkurrens inom mathandelsbranschen på internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Albin Westerlund; Christian Wickerström; [2016-10-14]
    Nyckelord :e-handel; konkurrens; mathandel; internet;

    Sammanfattning : Internet har möjliggjort att nya affärsmodeller har skapats och att existerande har kunnat förändras. En av de affärsmodeller som internet har revolutionerat är matvaruhandeln, vars digitala version växer för varje år. Branschen har en stark tillväxt även om den idag står för en liten del av den totala livsmedelsbranschen. LÄS MER

  4. 4. När livsmedel och känslor bekänner färg : En studie om associationers betydlse vid valsituationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Per Björklund; Vanessa Polonis; [2016]
    Nyckelord :marketing; choice; associations; colors; emotions; emotial attributes; product design; marknadsföring; valsituation; val; associationer; färger; känslor; känsloattribut; produktdesign;

    Sammanfattning : Intense competition in the food sector makes food-product design play a significant role in the consumers' choices. Product design includes a number of parameters among which the product's color is one of the factors that matters the most. Emotions are of high importance when choosing low-involvement products. LÄS MER

  5. 5. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER