Sökning: "livsstil marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden livsstil marknadsföring.

  1. 1. "En livsstil för en livstid" : En kvalitativ studie på konsumenters upplevelser av parodireklam inom det vita snusets marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Konrad Boehm; Jonathan Milner; [2023]
    Nyckelord :parodireklam; vitt snus; marknadsföring; culture jamming;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to shed light on the issues surrounding the marketing of white snus, which employs various means to downplay and beautify the product, thus normalizing it as part of everyday life. Using our analytical framework, we have developed spoof advertisements for white snus that convey this problematic nature. LÄS MER

  2. 2. Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? : en retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av vitt nikotinsnus av varumärket Volt i podcasten “Ursäkta”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Bergholtz; Emma Almers; [2023]
    Nyckelord :Nikotinsnus; podcast; livsstil; kritisk diskursanalys; retorisk analys; native advertising; marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats “Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? En retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av det vita snuset Volt i podcasten ‘Ursäkta’” är skriven av Emma Almers och Klara Bergholtz, studenter vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet, inom ämnesområdet Medie- och Kommunikationsvetenskap. Uppsatsen redovisar hur vitt nikotinsnus, en produkt med kända hälsorisker, på ett väldigt lyckosamt sätt marknadsförs i modern, icke-visuell reklamfinansierad media. LÄS MER

  3. 3. Konsten att handla hållbart : En studie om greenwashing och konsumenters förtroende till certifiering och miljömärkning av livsmedel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; grön marknadsföring; grön konsumtion; livsmedel; ekologisk certifiering; miljömärkning;

    Sammanfattning : Consumer demand for green products in the market is increasing. This has led to green marketing becoming more common, however, the line between green marketing and greenwashing is not entirely clear. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Babana; Vanessa Johansson Simic; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ; mångfald; bildanalys; semiotik; sexistisk; livsstil; exkluderande; media och kommunikation; marknadsföring; hälsa; ideal; reklamkampanjer; lansering; SMI; influencer; sociala medier; influencer marketing; social branding;

    Sammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER

  5. 5. Vinna utan att försvinna - En kvalitativ studie om atleters varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Pihl; Jonathan Höglund; Emil Berentsen; [2022]
    Nyckelord :Athlete Branding; Atleter; Varumärke; Associationer; Varumärkeskrock; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Vinna utan att försvinna Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Emil Berentsen, Filip Pihl, Jonathan Höglund Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Athlete Branding, Atleter, Varumärke, Associationer, Varumärkeskrock Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenters associationer till en atlets varumärke av händelser som står i konflikt med atletens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters associationer till en atlets varumärke påverkas av händelser som står i konflikt med atletens existerande varumärkesimage. Teoretisk referensram: Customer Based Brand Equity Model, Model of Athlete Brand Image, Varumärkesassociationer. LÄS MER