Sökning: "livsstil segmentering"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden livsstil segmentering.

  1. 1. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Riccardo Furrer; Matilda Johansson; My Larsson; [2014]
    Nyckelord :Differentiation; positioning; segmentation; customer involvement; streaming services; music; digital; service marketing; sensory marketing; Differentiering; positionering; segmentering; kundmedverkan; streamingtjänster; musik; digitalt; tjänstemarknadsföring; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER

  2. 2. Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp : hos Fast Fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Käck; Maria Johnsson; [2013]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; image; positionering; targeting;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. LÄS MER

  3. 3. Butiksetableringens byggstenar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MALIN MOTIN; JULIA ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :Etablering; Modebutik; Målgrupp; Kundunderlag; Segmentering; Life-Value; Butiksläge; Sexhörningen; Marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER

  4. 4. Den ”Hälsosamma” Marknadsföringen : En verktygslåda för gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Shida Sanaee; Nina Trygg; [2010]
    Nyckelord :verktygslåda; gymbranschen; marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Idag finns det mer eller mindre en oro för människors folkhälsa. En del i problematiken är att fetma har ökat markant den senaste tiden. Det är en anledning till att intresset har ökat för långsiktiga lösningar som leder till en hälsosam livsstil och blivit en hälsotrend. LÄS MER

  5. 5. Segmentering för säkrare utlandssex. En kvantitativ målgruppsanalys av svenska utlandsresenärer i hivpreventivt syfte

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Karin Brandt; [2009-05-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Segmentering för säkrare utlandssex Författare: Karin Brandt Handledare Ingela Wadbring Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en målgruppsanalys beskriva och segmentera svenska utlandsresenärer för att få vägledning i hur de kan nås i ett hivpreventivt arbete. Metod: Kvantitativ analys av enkäter Material: I mitt arbete med att analysera de svenska utlandsresenärerna har jag använt 2007‐års SOM‐undersökning med totalt 1700 svarande som valts ut via ett obundet slumpmässigt urval för att, på bästa sätt, representera den svenska befolkningen. LÄS MER