Sökning: "livsstilsföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet livsstilsföretag.

  1. 1. Formgivning av varumärke för ett livsstilsföretag: Hur en logotyp kan utformas för att tilltala en konsument med en aktiv livsstil

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Fridholm; [2017]
    Nyckelord :grafisk design; typografi; färg; sport; aktiv livsstil; livsstil; formgivning; design;

    Sammanfattning : Studien syftar till att, genom forskning genom design, undersöka hur en del av ett varumärke, i form av en logotyp, kan formges för ett livsstilsföretag på den svenska marknaden. Få studier har tidigare utförts inom ämnet varumärken för livsstilsföretag, vilket är anledningen till att tidigare forskning om varumärkesidentitet och generell utformning av logotyper användes. LÄS MER

  2. 2. Fast Fashion 2.0 : en mer hållbar affärsmodell

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Karlsson; Crystel Fernandes; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; fast fashion; slow fashion; kollaborativ konsumtion; uthyrning; Busines model generation;

    Sammanfattning : Att arbeta med miljö och hållbarhet blir allt vanligare inom modesektorn. Samtidigt ställs höga krav på hastighet inom textil- och klädindustrin som pressas till att leverera trendiga, prisvärda plagg i stora volymer så snabbt och effektivt som möjligt på marknaden. Det leder ibland till överproduktion och negativ miljöpåverkan. LÄS MER

  3. 3. Glid på en livsstil : en studie om branschglidningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :KATARINA ASPLUND; [2011]
    Nyckelord :lifestyle; branschglidning; brand extension; brand stretching; brand territory; livsstil; horisontell utvidgning; varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Varumärkesutvidgning är i dag en trend inom affärsutveckling, då metoden underlättaringången på nya marknader. Utvidgningar är dock ingen genväg till en garanteradpublikframgång. LÄS MER