Sökning: "local marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 392 uppsatser innehållade orden local marketing.
1. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER
2. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER
3. Varför har någon ställt en soffa här? : Hur hållbar avfallshantering kan främjas i mångfaldsområden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskapSammanfattning : Det kommunala fastighetsbolaget Gavlegårdarna har problem med att hyresgäster lämnar grovavfall i förrådsutrymmen, korridorer och andra allmänna utrymmen. Fastighetsägare ansvarar för att hyresgästerna har möjlighet att sortera ut det avfallsom kommunen ställer krav på, medan hyresgästerna kan hänvisas till återvinningscentralen för att lämna sitt grovavfall. LÄS MER
4. If You Seek Sense of Place : Comparing How Local Narratives are Reflected in a Storytelling Strategy
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Strategic storytelling has become a popular instrument for destination marketing. Often, however, these stories neglect perspectives of the host community which is why recent academic literature demands for a more participatory and holistic approach that integrates and acknowledges the host community’s sense of place. LÄS MER
5. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER