Sökning: "location marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade orden location marketing.
1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER
2. Samhällets nytta av platsattraktivitet : Behovet av en ökad attraktivitet för Husum
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : The aim of this study was to investigate the possibilities of increasing the location attractiveness of a locality in order to achieve a positive population increase. Husum is a locality with a negative population development, this study will investigate which actions are suitable to apply in Husum with the aim of creating an attractive society. LÄS MER
3. Hole-in-one Experiences : Evaluating the Impact of Experiential MarketingDimensions on Customer Engagement and LoyaltyWithin the Golf Course Industry
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The leisure and recreational sports market, a multibillion-dollar industry, isexperiencing a transformative shift. With increased competition and changing consumerdemographics, businesses and facilities are seeking innovative strategies to ensure customerretention and maintain profitability. LÄS MER
4. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER
5. "Det är ju inte helt lätt eftersom vi är vuxna." : Interaktion och marknadsföring till ungdomar på svenska folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine the strategies used by library personell to motivate young people between the ages of thirteen and seventeen to visit the library or otherwise make use of its services. This question is answered through empiric material in the form of semi-structured interviews with librarians at five different libraries in southern Sweden. LÄS MER