Sökning: "location-based services"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden location-based services.

  1. 1. Machine Learning for Spatial Positioning for XR Environments

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Khaled Alraas; [2024]
    Nyckelord :Extended Reality; Machine Learning; Sensor Fusion; Spatial Data Accuracy Virtual Productions; Augmented Reality; Virtual Reality; Real-time Camera Tracking; Location-Based Services; Gaming Platforms; Sensor Integration;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis explores the integration of machine learning (ML) with sensor fusion techniques to enhance spatial data accuracy in Extended Reality (XR) environments. With XR's revolutionary impact across various sectors, accurate localization in virtual environments becomes imperative. LÄS MER

  2. 2. Designing UI for non-professional level creation regarding location-specific mobile games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Petter Skogh; [2022]
    Nyckelord :user experience; maps; mobile; game; location-based; location-specific; wizard; map design; google maps; physical activity;

    Sammanfattning : The release of the location-based game Pokemon Go saw the creators breaking world records for most revenue grossed by a mobile game within its first month. With location-based games and services such as Pokemon Go becoming mainstream, new opportunities in the market have been opened. LÄS MER

  3. 3. Hybrid Wireless Positioning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Phalguni Nagendra; Marco Vihelmo Velapatino Gamarra; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Numerous location-based services (LBS) have evolved because of the fast development of mobile Internet for use in commerce, entertainment, security, and other areas. All of these need a precise real-time location-based service with smooth indoor- outdoor transition in highly populated areas. LÄS MER

  4. 4. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jadelius Emil; Svensson Rasmus; [2021]
    Nyckelord :Cultural heritage; Gamification; Fogg s Behavior Model FBM ; Location-based applications; User-Centered Design; Kulturarv; Spelifiering; Foggs beteendemodell FBM ; Platsbaserade applikationer; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER

  5. 5. Tjänstekvalité i säkerhetshöjande digitaliseringsprojekt : Fallstudier hos kunder som implementerat platsbaserad beslutsstödjande teknologi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gustav Nilsson; Cecilia Granberg; [2021]
    Nyckelord :Service quality; technological interaction-based services; location-based decision support technology; digital transformation; Tjänstekvalitet; teknologiska interaktionsbaserade tjänster; platsbaserad beslutsstödjande teknologi; digital transformation;

    Sammanfattning : Syfte – Denna studies syfte var att öka kunskapen om tjänstekvalitet inom branschen för platsbaserad beslutsstödjande teknologi. Det har därmed undersökts vilka förväntningar som finns på tjänsten och hur de står sig emot de faktiska upplevelserna. LÄS MER