Sökning: "logistik kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden logistik kundvärde.

  1. 1. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet i försörjningskedjan : Integration och interorganisatorisk påverkan av hållbarhet för värdeskapande i en försörjningskedja

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Lund; Emmie Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Integration; customer value; supply chain; sustainability; customer; management control system; supply chain management; communication; cooperation; dyad; strategy; Integration; kundvärde; försörjningskedja; hållbarhet; kund; verksamhetsstyrning; supply chain management; kommunikation; samarbete; dyad; strategi;

    Sammanfattning : Hållbarhet har på senare tid fått en större betydelse för företag då allt fler lägger större fokus på det. Det innebär att inte enbart de ekonomiska fördelarna beaktas i företagen utan även miljömässiga och sociala effekter. LÄS MER

  3. 3. Intransporter av byggmaterial och inredning i bostadsprojekt : En studie om hur intransporter påverkar kvalitet

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Klara Wennersten; Andreas Rensberg Jansson; [2022]
    Nyckelord :Construction industry; Logistics; Quality management; Byggbranschen; Logistik; Kvalitetsteknik;

    Sammanfattning : Byggbranschen har karaktäriseras av långa, avancerade och dyra projekt med ständig förändring. Byggprojekt består temporära projektorganisationer som ofta bryts upp efter färdigställande av projektet. Byggprojekt drabbas ofta av förseningar och oförutsedda kostnader. LÄS MER

  4. 4. Returer på gott och ont : En fallstudie om returer i produktionsflödet och standardisering av returhanteringen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Pontus Engström Frick; Mattias Thorvaldsson; [2022]
    Nyckelord :Returer; Produktionsflöde; Standardisering;

    Sammanfattning : Returerna har blivit allt fler inom produktionen hos det undersökta företaget. Under 2021 returnerades 8 993 artiklar från monteringen tillbaka till lagret. Denna uppsats har identifierat och förklarat orsakerna bakom returerna. LÄS MER

  5. 5. Styrning i företag med digitala affärsmodeller : En studie av Freemium i olika branscher

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eric Weberg; August Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Business models; Freemium; Innovative business models; Management accounting; Customer focus; Customer value; Digital business models; Internet-based business models; Big Data; Affärsmodeller; Freemium; Innovativa affärsmodeller; Ekonomistyrning; Kundfokus; Kundvärde; Digitala affärsmodeller; Internetbaserad affärsmodeller; Big Data.;

    Sammanfattning : This paper dives into the world of business models where more precisely the business model called Freemium is inspected. The paper has multiple purposes where one is to examine why businesses decide to use a business model that is as volatile as Freemium. LÄS MER