Sökning: "logistikkostnader"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade ordet logistikkostnader.
21. Effektivisering av godsflöden i icke-tillverkande verksamheter : En fallstudie på DB Schenker
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how an efficient freight flow and a surface utilization of a warehouse layout can be achieved in non-manufacturing third party logistics companies. In addition to that the aim is to provide an analysis of how logistics costs are affected by existing wastes. LÄS MER
22. Kostnadsanalys av intern logistik : En fallstudie genomförd på Scania CV AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Konkurrensen blir allt hårdare i dagens samhälle vilket gör att företag är tvingade att hitta förbättringsområden för att fortsätta vara handlingskraftiga på marknaden. Konkurrens gör att företag måste hitta nya organisationsformer, modernisera ledarskap och att minska kostnaderna inom alla områden. LÄS MER
23. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER
24. HANDEL ÖVER GRÄNSERNA : EN STUDIE OM SERVICENIVÅ, LEVERANSVILLKOR OCH INVERKAN PÅ LOGISTIKKOSTNADER
Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : .... LÄS MER
25. Wooden products supply chain to India : a study on glue board planks and finished products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : We live in a global world with companies that operate in different countries and continents. This globalization creates great opportunities for companies to reach new markets, but also lead to increased competition. This competition makes it essential for companies to constantly work with costs. LÄS MER