Sökning: "logo and slogan"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden logo and slogan.
1. Nu stannar vi på marken : En kvalitativ semiotisk analys av SJ:s hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ”Nu stannar vi på marken” ämnar analysera hur företaget SJ konstruerar sin hållbarhetskommunikation och om greenwashing-fenomenet ses i deras reklam och iså fall i vilken grad. Greenwashing anges när ett företag sprider vilseledande information för att få företaget att framstå mer hållbara än vad de egentligen är, för att locka konsumenter. LÄS MER
2. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER
3. Online Spoof Illustrations in the Aftermath of a Reputational Brand Crisis: Defining the Phenomenon and Its Consequences for Brand Management
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of online spoof illustrations that are created in the aftermath of a reputational brand crisis. In a first step, characteristics of these illustrations are assessed and categorized. Subsequently, their impact on a brand’s reputation is investigated. LÄS MER
4. Do you see who we are? Communicating brand personality via current logo and slogan of Republic of Moldova
Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This study examines brand personality of Moldova which is communicated via logo and slogan by applying Aakers brand personality dimensions. Atomic model is applied in order to analyse the brand components and their relations in communicative perspective. LÄS MER
5. Moldova Do you see who we are? Communication brand personality via current logo and slogan of Republic of Moldova
Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This study examines brand personality of Moldova which is communicated via logo and slogan by applying Aakers brand personality dimensions. Atomic model is applied in order to analyse the brand components and their relations in communicative perspective. LÄS MER