Sökning: "logotyp"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade ordet logotyp.

  1. 1. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elenor Hansson; Josefine Sinerius; [2019]
    Nyckelord :Digital packaging; visual elements; informative elements; consumer purchasing behavior; perception; low involvement products; focus group; semistructured interviews; Digital förpackning; visuella element; informativa element; konsumentköpbeteende; perception; lågengagemangsprodukter; fokusgrupp; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER

  2. 2. Varning! Liberal, närodlad politik : En sociosemiotisk studie av valaffischer från Centerpartiet och Liberalerna under valrörelsen 2018

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Hedvig Henning Bruce; [2019]
    Nyckelord :sociosemiotics; semiotic resources; election posters; politics; ideology; liberalism; Centerpartiet; Liberalerna; sociosemiotik; semiotiska resurser; valaffischer; politik; ideologi; liberalism; Centerpartiet; Liberalerna;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker valaffischer från Centerpartiet och Liberalerna 2018. Utgångspunkt i studien är den politiska kommunikationen som visar att politiska samarbeten mellan partier kan försvåra möjligheterna för partierna att profilera sig som enskilda partier. LÄS MER

  3. 3. Logotypers exklusivitet : En kvantitativ studie om hur logotypens färg och typsnitt påverkar konsumentens uppfattade exklusivitet av ett varumärke.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Louise Lindbäck; Anton Sjööblom Zellman; [2019]
    Nyckelord :Exklusivitet; Typsnittsformat; Färger; Logotyper; Varumärken.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Färg och typsnitts påverkan på logotypers exklusivitet. Författare: Anton Sjööblom Zellman & Louise Lindbäck. Kurs: C-uppsats, Examensarbete i Företagsekonomi. Huvudområde: Företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design; Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  5. 5. Outdoor Bräcke : Behöver föreningar verkligen webbplatser?

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Josefin Klemola; [2019]
    Nyckelord :Webbanvändbarhet; Analys; Laravel;

    Sammanfattning : The report handles the process of creating a website for Outdoor Bräcke. Outdoor Bräcke is a substantial outdoor facility built and planned by the sports association Bräcke Sportsclub. LÄS MER