Sökning: "logotyp"
Visar resultat 6 - 10 av 158 uppsatser innehållade ordet logotyp.
6. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER
7. Att Twittra eller X:a, det är frågan : - en semiotisk och kvalitativ studie om Twitters/X’s senaste byte av logotyp
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Studien undersöker Twitters/X's två senaste logotyper genom en semiotisk analys samt semistrukturerade intervjuer. ... LÄS MER
8. Branding och förpackningar för Svenskär Design AB
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Efterfrågan på färsk rökt fisk stiger och antalet försäljare är få och utspridda. Sommaren 2022 kommer företaget Svenskär Design AB att expandera sin verksamhet till att sälja fisk som är fiskad och rökt för hand. LÄS MER
9. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER
10. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER