Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters preferenser till enkla kontra komplexa logotyper

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Hugo Lillieström; [2023]
    Nyckelord :Logo complexity; recognition; logo change; choice experiment; Logotypkomplexitet; igenkänning; logotypförändring; valexperiment;

    Sammanfattning : Bakgrund: Logotypförändringar har blivit alltmer vanliga och logotyperna blir allt enklare. Hur ser konsumenterna på denna förändring? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur logotypers komplexitet samt igenkänning kan påverka konsumenters preferenser. LÄS MER

  3. 3. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  4. 4. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Att Twittra eller X:a, det är frågan : - en semiotisk och kvalitativ studie om Twitters/X’s sen­aste byte av logotyp

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sara Burman; Joakim Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Analys; semiotik; logotyp.;

    Sammanfattning : Studien undersöker Twitters/X's två senaste logotyper genom en semiotisk analys samt semistrukturerade intervjuer. ... LÄS MER