Sökning: "logotyper"
Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade ordet logotyper.
11. Definition av näringslivstransporter ur ett trafikmätningsperspektiv
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Kunskap om vägtrafikens sammansättning behövs för planering av relevanta åtgärder och utvärdering av framtida lösningar inom trafiksystemet. För att öka kunskapsunderlaget om trafikens tillstånd utvecklar Trafikverket Region Stockholm en mätplan för Stockholmsregionen som syftar till att genom mått och indikatorer bättre kunna förklara trafikläget och dess förändring. LÄS MER
12. Utveckling av kostnadseffektiv produktmärkning
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Uppköp av företag kan och gör ganska ofta att det mindre företagets identitet går förlorad eller känns förvirrande. Det finns ett starkt intresse att ingå i det nya företaget utan att förlora styrkorna som det uppköpta företaget byggt upp i relation till intressenterna. LÄS MER
13. Visuell identitet på Instagram : En kartläggning av grafik på second handföretags instagramkonton
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik; Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Medvetenheten om vår miljöpåverkan och intresset för ett mer hållbart konsumtionssamhälle har ökat. För att uppnå de globala målen för en hållbar utveckling, behöver miljöpåverkan från konsumtionen minska. LÄS MER
14. Brand Recognition in Online Display Advertising : An Exploratory Study Based on Logo Detection
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : While the problem of automatic brand detection has already been studied for in-the-wild image inputs, its resolution in the context of online display advertising remains unexplored. Following the existing works that have successfully applied logo detection techniques to photographs of the real world, this thesis builds upon modern object detection models to perform brand-agnostic logo detection in images of online advertisements. LÄS MER
15. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER