Sökning: "logotyper"

Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade ordet logotyper.

  1. 16. En studie om konsumentens syn på förändringen till enklare logotyper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elise Gedda; Kajsa Persson; [2021]
    Nyckelord :Varumärke; Logotyp; Konsument;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur konsumenter ställer sig till företagens val att gå från en mer komplicerad logotyp till en mer enkel logotyp. Detta har vi undersökt med hjälp av vår forskningsfråga: Föredrar konsumenter enklare logotyper framför komplicerade logotyper?  Studien har genomförts utifrån en kvantitativ metod med utgångspunkt i en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 17. Utveckling av en webbapplikation för välgörenhetsdonationer : Betydelsen av navigerbarhet, tillförlitlighet och intresseväckande design för webbapplikationer avsedda för att skänka pengar till välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Jonson; Amanda Christiansen; Albin Ytterberg; Emma Dahlin; Gustaf Lindgren; Malte Byström; Marcus Alvebro; Martin Svanberg; [2021]
    Nyckelord :tillförlitlighet; intresseväckande; navigerbarhet; välgörenhet; välgörenhetsorganisation; webbapplikation; donation;

    Sammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka hur en webbapplikation för välgörenhetsdonationer, kunde utformas så att en användare upplever den som intresseväckande, lättnavigerad och tillförlitlig. Utvecklingen av denna webbapplikation delades upp i två iterationer med två användartest och resultaten jämfördes. LÄS MER

  3. 18. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Sanna Andersson; [2019]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; font; graphic identity; hairdresser.; Grafisk profil; logotyp; typsnitt; grafisk identitet; frisör.;

    Sammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER

  4. 19. Logotypers exklusivitet : En kvantitativ studie om hur logotypens färg och typsnitt påverkar konsumentens uppfattade exklusivitet av ett varumärke.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Louise Lindbäck; Anton Sjööblom Zellman; [2019]
    Nyckelord :Exklusivitet; Typsnittsformat; Färger; Logotyper; Varumärken.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Färg och typsnitts påverkan på logotypers exklusivitet. Författare: Anton Sjööblom Zellman & Louise Lindbäck. Kurs: C-uppsats, Examensarbete i Företagsekonomi. Huvudområde: Företagsekonomi. LÄS MER

  5. 20. Vikten av visuell identitet hos varumärken : En studie om hur den visuella identiteten formar konsumentens varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Viivi Grönlund; Sara Sasi; [2019]
    Nyckelord :Visual identity; Visual Communication; Logotypes; Color symbolism; Brand identity; Consumer behaviour; Visuell identitet; Visuell kommunikation; Logotyper; Färgers symbolik; Varumärkesidentitet; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Today we live in a society that focuses more and more on the visual aspects. Visual identity is the most visible part of a company's communication with the outside world, yet it is relatively unexplored in the academic literature. The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive brands based on their visual identity. LÄS MER