Sökning: "logotyper"

Visar resultat 21 - 25 av 79 uppsatser innehållade ordet logotyper.

  1. 21. Stå i med stomi : Designprocessen för att representera något livs(kvalitet)viktigt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Signe Post; [2019]
    Nyckelord :stomi; stomiventil; ventil; logotyp; produktnamn;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport var att ta fram ett namn och logotyp till PysUts nya stomiventil som speglar produktvarumärkets värdeord. Ventilen är en marknadsbrytande produkt, som i början av arbetet inte hade någon form av grafiskt material eller ett väl fungerande namn. LÄS MER

  2. 22. Att hitta rytmen för ett unikt uttryck : En kvantitativ innehållsanalys av hälso- och sjukvårdens visuella uttryck

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Maja Lundquist; Sanna Mogren; [2019]
    Nyckelord :Visual brand profile; Healthcare; Website; Graphic design; Visuell profil; Hälso- och sjukvård; Webbplats; Grafisk design;

    Sammanfattning : Det här projektet utfördes på uppdrag av hälsovårdsföretaget Din Rytm med syftet att ta fram en enhetlig visuell profil anpassad till företagets webbplats som samstämmer med och kommunicerar verksamheten. För att den visuella profilen skulle hålla sig till branschen och nå särprägel studerades det visuella uttrycket på webbplatser inom Din Rytms branschområde: hälso- och sjukvårdsbranschen med tjänster kring kvinnokroppen. LÄS MER

  3. 23. Design av grafiskt material till ett indiespel: Processen att utveckla en logotypoch webbsida till spelet Heathen Quest.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Desirée Persson; [2019]
    Nyckelord :design process; graphic design; indie game; logotype; marketing materials; website; Designprocessen; grafisk design; indiespel; logotyp; grafiskt material; webbsida;

    Sammanfattning : Målet med detta arbete var att ta fram en logotyp och en webbsida till spelet Heathen Quest. Både webbsidan och logotypen skulle tilltala spelets målgrupp och förmedla spelets känsla: ”Rollspel med klassiska dungeon crawling och moderna inslag”. LÄS MER

  4. 24. Formgivning inom musikbranschen - Hur en logotyp kan utformas för en ny artist

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Julia Sixtensson; Andrea Ynnerman; [2018]
    Nyckelord :formgivning; grafisk design; musikbranschen; logotyp; artist; värdeord; varumärke; musik; visuellt; musiktjänster; varumärkesidentitet; design;

    Sammanfattning : Idag framställs en musikartist visuellt på sociala medier och musiktjänster där v arumärkesimage, såsom som logotyper, i många fall avgör om målgruppen blir intresserad av en specifik artist. Författarna har kommit i kontakt med artisten Chelsea Muco som är en ny svensk sångerska som är i behov av en visuell identitet i form av en logotyp innan hon ska släppa sin musik för första gången. LÄS MER

  5. 25. En utopisk värld? Att designa en spellogotyp utifrån kärnvärdena lekfull, modern och visuell

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Matilda Harrison; Malin Löfgren; [2018]
    Nyckelord :matematik; logotyp; spel;

    Sammanfattning : Matematikundervisning i grundskolan upplevs idag som svår för många elever och ett stort antal har problem att ta till sig information genom läroböcker. Startup-företaget Visedu står bakom spelet Mathetopia som är ett lärobaserat matematikspel anpassat efter grundskolans läroplan. LÄS MER