Sökning: "logotyper"

Visar resultat 6 - 10 av 79 uppsatser innehållade ordet logotyper.

  1. 6. Vad förmedlar logotypen? : En designstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linnea Takman; [2022]
    Nyckelord :Logo design; Design elements; Design features; Color; Shape; Associations; Confidence; Attitude; Logotypdesign; Designelement; Designegenskaper; Färg; Form; Associationer; Förtroende; Attityd;

    Sammanfattning : Idag väljer allt fler varumärken att förändra designen i sina logotyper, något som orsakat starka reaktioner hos konsumenterna. Genom logotypens visuella element, såsom färg och form, kan känslor, som bland annat hoppfullhet och förtroende, samt associationer till specifika föremål eller företeelser, framkallas hos konsumenterna. LÄS MER

  2. 7. Varumärkeskommunikation via logotyper : en studie om designelementens påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Berglund; Alexandra Wikström; Mikaela Ljungkvist; [2022]
    Nyckelord :Brand communication; Logotype; Design element; Color; Symmetry; Shape; Font; Brand positioning; Varumärkeskommunikation; Logotyp; Designelement; Färg; Symmetri; Form; Typografi; Varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen och digitaliseringen har resulterat i en hård konkurrens på marknaden. För att ett företag ska lyckas driva igenom sitt budskap till potentiella kunder krävs det att företagets budskap är kort, koncist och slagkraftig. LÄS MER

  3. 8. ”Slå han på käften!” : En kvalitativ semiotisk bildanalys av kampsportslogotyper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Felipe Lundin; [2021]
    Nyckelord :Kampsport Logotyp Genus Maskulinitet Representation;

    Sammanfattning : Kampsport är en aktivitet som har blivit oerhört populär det senaste decenniet, inte minst i Sverige.Genus, maskulinitet och dess uppbyggnad är en företeelse som påverkar oss konstant beroende påsociala och kulturella förhållanden. LÄS MER

  4. 9. Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anna Sjöholm; Emilia Sehlin; [2021]
    Nyckelord :Brand; differentiation; privatization; healthcare; marketing; Varumärken; differentiering; privatisering; sjukvård; marknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden. Författare: Anna Sjöholm, Emilia Sehlin Handledare: Carina Holmberg Bakgrund: De senaste decennierna har privatiseringen inom den svenska hälso- och sjukvården ökat både inom primärvården, specialvården och forskningsområdet. LÄS MER

  5. 10. Litteracitetsundervisning för vuxna andraspråksinlärare med kort eller ingen skolbakgrund

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Evalott Åkerdahl; [2021]
    Nyckelord :kartläggning; litteracitet; litteracitetsundervisning; modersmålslärare som resurs; resursperspektiv; SFI;

    Sammanfattning : I detta examensarbete undersöks synen på litteracitetsundervisning ur ett resursperspektiv hos lärarna på studieväg 1, inom utbildningsformen svenska för invandrare. Syftet med studien är att öka förståelse och sprida kunskap om hur en litteracitetsundervisning kan tillämpas på studieväg 1, på SFI. LÄS MER