Sökning: "lojala kunder e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden lojala kunder e-handel.

  1. 1. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  2. 2. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  3. 3. Kritiska framgångsfaktorer som bidrar till lojala kunder för små detaljistföretag via e-handel : En explorativ kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isabelle Åslund; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i Informatik belyser olika framgångsfaktorer som kan bidra till att skapa lojala kunder, för små detaljistföretag, med e-handel som säljkanal. Uppsatsen har inspirerats av projektet ”Hållbar handelsutveckling i staden”, som är ett Region Värmland-projekt i vilket flera kommuner i Värmland, med respektive näringslivskontor, är delaktiga. LÄS MER

  4. 4. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Johansson; Catrin Lindquist; [2018]
    Nyckelord :Returns management; customer experience; apparel; e-commerce; customer satisfaction; customer relationship management;

    Sammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER

  5. 5. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER