Sökning: "lojalitet dagligvaruhandeln"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden lojalitet dagligvaruhandeln.

  1. 1. Att sätta ord på siffror - Hur kunddata tillför värde till dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Runnstrand; Charlotte Carlberg; [2022]
    Nyckelord :Kunddata; kundrelationer; customer relationship management; värdesamskapande; lojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Idag finns tekniken och verktygen för att ta fram siffror, men vad siffrorna egentligen betyder och hur de ska förstås för att skapa värde är däremot tvetydigt. Syftet är att bidra med djupare förståelse för hur insamlad kunddata tillför värde till aktörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER

  2. 2. Egoistisk polygami : En kvalitativ studie om studenterskundlojalitet och lojalitetsprogramspåverkan inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lindström Filip; Samuelsson Benjamin; [2021]
    Nyckelord :Attitydmässig lojalitet; Beteendemässig lojalitet; Dagligvaruhandeln; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Polygam lojalitet;

    Sammanfattning : För att upprätthålla marknadsandelar samt en ökad kostnadseffektivisering blir strävan mot kundlojalitet ett allt större mål för företag, där användandet av lojalitetsprogram anses vara ett av de mest effektiva tillvägagångssätten. I samma spår undersöker denna uppsats hur kundlojalitet ser ut bland studenter inom dagligvaruhandeln, samt om lojalitetsprogram har en påverkan på kundlojaliteten. LÄS MER

  3. 3. "Att vara eller icke vara?" : Identifiering ur ett medarbetarperspektiv inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lilja Hirmiz; Stella Ekström; [2020]
    Nyckelord :Identifiering; identiet; engagemang; lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka på vilket sätt medarbetare inom dagligvaruhandeln kan identifiera sig med företaget. Studien ska även bidra till djupare förståelse för vilken betydelse identifiering, engagemang och lojalitet har inom dagligvaruhandeln. LÄS MER

  4. 4. "Zlatan tränar ju fortfarande frisparkar" : En kvalitativ studie om kompetensutvecklingens roll inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecca Gustavsson; Julia von Wendel; Jessica Widén; [2018]
    Nyckelord :Capacity building; Motivation; Loyalty; Company culture and Internal marketing.; Kompetensutveckling; Motivation; Lojalitet; Företagskultur och Intern marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kompetensutvecklingens roll inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt hur den påverkar de anställdas motivation och deras lojalitet till företaget.  Forskningsfrågor:  Hur använder ledningen inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen kompetensutveckling för att motivera sina anställda? Hur påverkar kompetensutveckling serviceanställdas lojalitet till företaget inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen?  Finns det några särskiljande karaktärsdrag för kompetensutveckling inom dagligvaruhandeln respektive möbelbranschen? Metod: Studiens empiriska data utgår från tio stycken intervjuer med anställda i olika positioner inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt experter inom kompetensutveckling. LÄS MER

  5. 5. Lojalitetsprogram inom dagligvaruhandeln : Kundens upplevelse av dagligvaruhandelns lojalitetsprogram i förhållande till kundnöjdhet och kundlojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Mantére; Fredrik Hellstrand; [2017]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; kundnöjdhet; kundlojalitet; lojalitet;

    Sammanfattning : Lojalitetsprogram är idag både välkänt och välanvänt bland dagligvaruhandelns konsumenter. Ett tydligt mönster inom dagligvaruhandelns lojalitetsprogram är att de är skapade för att uppmuntra kunden till att göra upprepade köp. LÄS MER