Sökning: "lojalitet i försäkringsbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden lojalitet i försäkringsbranschen.
1. Digitalisering, kundnöjdhet och lojalitet i försäkringsbranschen : En kvalitativ studie om 12 kunders upplevelser.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : I en värld som präglas av den ökade digitaliseringen står företagen inför både möjligheter och utmaningar. Försäkringsbranschen är inget undantag och även om den digitala utvecklingen inte skett lika snabbt som inom exempelvis banksektorn går den digitala utvecklingen nu snabbt i försäkringsbranschen. LÄS MER
2. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER
3. Should I stay or should I go? - Lojalitet och customer engagement i den digitaliserade försäkringsbranschen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Försäkringar och försäkringsbolag har stor betydelse för det moderna samhället när det kommer till trygghet och utveckling, både för privatpersoner och företag. Trots detta har försäkringsbranschen fått relativt lite uppmärksamhet inom forskningen, inte minst inom företagsekonomi. LÄS MER
4. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER
5. Kundkommunikation och helkundskonceptet som en modell för lojalitet : en fallstudie inom bank- och försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Att ha en fungerande kommunikation mellan kund och bolag är viktigt för att en verksamhet ska kunna fungera. Genom kommunikation byggs även lojalitet där kunderna återkommer i framtiden och blir därigenom mer lönsamma för ett bolag. LÄS MER