Sökning: "lojalitet illojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden lojalitet illojalitet.
1. Viral eller Lojal? - En utredning om förhållandet mellan privatanställdas yttrandefrihet och kritikrätt respektive lojalitetsplikt i relation till användandet av sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Arbetet syftar till att återge rättsläget inom yttrandefrihet, kritikrätt och lojalitetsplikt, främst i förhållande till arbetstagares och arbetsgivares rättigheter och skyldigheter inom anställningsförhållandet, i den privata sektorn. Ett särskilt intresse ges åt tillämpning på sociala medier. LÄS MER
2. Lojalitetsplikt inom aktiebolagsrätten : En behandling av det aktiebolagsrättsliga förhållandet mellan aktieägare och bolagsföreträdare
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Ordet lojalitet är ett vitt förekommande begrepp som används vid beskrivning av hur olika parter skall förhålla sig samt visa trohet och omsorg mot varandra. Motsatsen till ordet lojalitet brukar vara illojalitet, dock är de inte nödvändigtvis varandras rättsliga motsatser. LÄS MER
3. Predicting Customer Churn Using Recurrent Neural Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Churn prediction is used to identify customers that are becoming less loyal and is an important tool for companies that want to stay competitive in a rapidly growing market. In retail, a dynamic definition of churn is needed to identify churners correctly. Customer Lifetime Value (CLV) is the monetary value of a customer relationship. LÄS MER
4. Arbetstagares kritiska yttrande i privata sociala medier - yttrandefrihet eller illojalitet?
Kandidat-uppsats, IHH, RättsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Customer Loyalty: A case study of a local bank in Sweden
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The financial services industry is a highly competitive and fragmented market. Firms are realizing the need and advantage of retaining customers rather than only focusing on acquiring new customers. Managers should focus on increasing customer satisfaction and communication levels as well as providing higher service quality. LÄS MER