Sökning: "lojalitet kund teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.

  1. 1. ”Det är liksom underförstått att man ska bli klar oavsett hur lång tid det tar...” : En kvalitativ studie om orsaker till att arbeta obetald övertid inom små och stora företag.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Vitalis; Catarina Nordqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en ökad förståelse för vilken påverkan motivation, erkännande och lojalitet har på tjänstemäns benägenhet att arbeta obetald övertid inom både stora och små privata företag. På grund av att den obetalda övertiden tycks stiga och bli mer påtaglig bland tjänstemän och påverka deras livskvalité är det intressant att se på de faktorer som kan bidra. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet i centrum : En studie om hur kundlojalitet påverkas i kristider

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Ovefelt; Sofia Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Times of crisis; customer loyalty; relationship marketing; service business; Kristider; kundlojalitet; relationsmarknadsföring; servicebranschen;

    Sammanfattning : Att ha lojala kunder har blivit avgörande för företag i servicebranschen. När en kris uppstår i samhället där viktiga delar av människors liv förändras, där råd och rekommendationer från myndigheter gör att man inte längre rör sig ute på samma sätt tvingas företag till förändringar och uppoffringar. LÄS MER

  3. 3. Att vara uthyrd och inhyrd : En kvalitativ studie om hur konsulter uppfattar relationen mellan bemannings- och kundföretaget samt flexibiliteten i sitt arbetsliv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lars Ludvigsen; Marco Wilzén; [2014]
    Nyckelord :Arbete; arbetsliv; trepartsrelation; flexibilitet; stigma; lojalitet; inhyrd arbetskraft; uthyrd arbetskraft; tillfällig arbetskraft; grupptillhörighet; kommunikation; bemanningsföretag; konsult;

    Sammanfattning : Studien genomförs på ett ledande bemanningsföretag i Sverige. Studiens syfte är att belysa hur en trepartsrelation (bemanningsföretag, konsult, kundföretag) i arbetet uppfattas av konsulterna, samt hur de uppfattar flexibiliteten i arbetslivet. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsskapande genom Mass Customization : Hur skapas kundlojalitet när kunden är chefsdesigner?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emelie Karlsson; Linda Thunell; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konfektionsbranschen har sedan tidigt 1900-talat fungerat genom ett massproducerande maskineri som erbjudit ett likriktat utbud till sina kunder, kunder som ansetts vara en enda stor massa, idag har konsumenter en större insikt i sin egen konsumtion och en stor vilja att påverka. Tack vare den tredje industriella revolutionen är ett nytt paradigmskifte på väg, kunden involveras i design- och produktutvecklingsprocessen och resultatet är att en unik produkt kan produceras samtidigt som företaget uppnår stordriftsfördelar genom modularisering, detta kallas för Mass Customization. LÄS MER

  5. 5. Upprättandet av kundrelationer med minskad fysisk närvaro : En kvalitativ studie om Danske Bank

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sebastian Bonelli; Kim Johansson; [2012]
    Nyckelord :Customer relationships; loyalty; e-loyalty; CRM; e-CRM; service quality; customer perceived value.; Kundrelationer; lojalitet; e-lojalitet; CRM; e-CRM; tjänstekvalitet; kundupplevt värde.;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ undersökning av hur en bank på den svenska marknaden upprätthåller kundrelationer via en Internetbaserad distributionskanal. Vi har utfört en intervju med Danske Banks Head of Channels Daniel Wahlström för att insamla primärdata för att undersöka och analysera vilka faktorer som är essentiella för att upprätthålla kundrelationer vid en fysisk distansering från kund. LÄS MER